שירות עד הבית או המשרד

אופניים חשמליים VS קורקינט חשמלי

קורקינט חשמלי VS אופניים חשמליים

| נכתב ע"י אבירם חורפי
תוכן עניינים

היום אי אפשר להתעלם מהתופעה הזו שנקראת אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים. המציאות בישראל היא שהרבה מאוד זמן אנחנו מבלים בפקקים. אמנם בשנים האחרונות יש תנופה אדירה בבניית הכבשים, אך לצערנו המדינה פחות משקיעה בתחבורה ציבורית. המצב הזה יחד עם מצוקת החניה ההולכת וגוברת, הביא לכך שאופניים או/ו קורקינטים חשמליים הפכו לכלי תחבורה אידאלי בישראל. הם קלים, הם נגישים וכיום אפשר לקנות דגמים מסוימים במחיר של פחות מאייפון. בין אם זה להגיע לעבודה או לקחת את הילדים לגן, הכלים החשמליים הם מאוד שימושים ונוחים. 

אז אם חשבתם להצטרף למהפכת התחבורה החשמלית ואתם תוהים מה נכון בשבילכם, אופניים או קורקינט… במאמר הבא ננסה לתת לכם הבנה טובה יותר כדי שתוכלו לבחור מה נכון בשבילכם.

אופניים חשמליים ולא אופניים חשמליות

האופניים בנויים ככה שצורת הרכיבה היא בישיבה. נכון שכיום יש פתרונות ישיבה גם לקורקינט אבל הקורקינט בנוי לעמידה בזמן הרכיבה להבדיל מאופניים. מי שיש לו נסיעות יחסית ארוכות ורוצה לשבת בנוח, יעדיף אופניים. 

באופניים אפשר לפדל. נכון, בארצנו הקטנטונת הרבה מעדיפים להשתמש באופניים רק עם מצערת כמו באופנוע, אך עדיין אם אתם אוהבים או מעדיפים את תחושת הפידול – אופניים זה בשבילכם. היתרון הגדול בפידול הוא שבעליות אפשר לעזור למערכת החשמלית להפחית מהעומס על הסוללה. אם יש לכם תקלה במערכת החשמלית, עדיין תוכלו לפדל לחנות הקרובה לתיקון אופניים חשמליים.

הבלאי באופניים הוא יחסית נמוך מקורקינט. יחד עם שוק מאוד תחרותי, מביא לכך שעלות התחזוקה משמעותית יותר נמוכה באופניים. מי שיבחר לטפל באופניים  בעצמו, ימצא גם הרבה מדריכים בסגנון DIY באינטרנט.

כיום בתל אביב יש בכל רחוב מרכזי חנות אופניים וגם אם יוצאים מתל אביב, אין כמעט היום שכונה ללא חנות אופניים. צריך לשים לב שהרבה מאוד חנויות אופניים לא מבצעים תיקון של קורקינטים חשמליים ולכן תיקון אופניים חשמליים הוא הרבה יותר נגיש וזמין בפועל. 

מי שרוצה לבנות כלי בעצמו או לשדרג, ימצא שהאופניים הם בסיס הרבה יותר נוח וזמינות החלפים היא הרבה יותר טובה.

קורקינט חשמלי

אז בקורקינטים עומדים (ברמת העיקרון). לכן, למרות שאופניים חשמליים הם נהדרים,יש משהו ברכיבה על הקורקינט שהיא יותר מהנה ומזמינה. זה קצת דומה יותר לגלישה מאשר רכיבה. 

בגלל שמשטח העמידה הוא נמוך, בחצי צעד אנחנו כבר על הקורקינט.. הגישה לרכיבה על קורקינט לכן היא קלה יותר מאשר על אופניים שלפעמים קצת יותר קשה במיוחד למתחילים. למי שמעולם לא רכב, קורקינט הוא אפשרות יותר קלה להתחיל לרכב.

 כיום, הקורקינטים השיתופיים הם מאוד פופולריים, במיוחד בתל אביב. ניתן לשכור אחד ולנסות לפני שמחליטים לקנות אחד. זה פשוט. זה קל וזה כיף. 

הקורקינט הוא זריז, קטן וקל (לרוב)  מאופניים. לכן, למי שגר בקומה 3 ללא מעלית יהיה מאוד נוח לקפל ולקחת את הקורקינט במדרגות מאשר את האופניים. למי שנוסע לעבודה, הקורקינט יהיה פתרון מעולה כאשר אפשר לקפל אותו ולהניח ליד עמדת העבודה ולא לדאוג לקשור אותו בחוץ.

למי שצריך לעלות לרכבת כמובן, הקורקינט הוא אידאלי. כל מי שניסה פעם לקפל ולהרים לקרון הרכבת אופניים חשמליים יודע שזה קצת מתיש לעשות את זה כל יום.

תיקון קורקינט חשמלי דורש התמחות טיפה שונה מאופניים. לכן אפילו תיקון פנצ'ר בקורקינט יכול להיות מתסכל כי לא תמיד יש חנות תיקון קורקינטים זמינה בשכונה. למי שגר בתל אביב ויש קורקינט שיאומי, לא תהייה בעיה. מי שגר בערים אחרות, תיקון קורקינט חשמלי יכול להיות הרבה פחות נגיש.

אני תמיד חוזר ומדגיש למי שקונה קורקינט שישים דגש על עניין השירות והנגישות לתיקון הקורקינט, במיוחד אם אתם לא גרים בתל אביב. לא כל חנות לתיקון אופניים ידעו לתקן לכם את הקורקינט.

מי שמתעניין קצת יותר ברכישת קורקינט יכול לקרוא את המאמר הבא שסוקר את הקורקינטים המובילים בישראל

סיכום

אופניים חשמליים

  • המון אפשרויות שדרוג
  • אידאלי לטווחים בינוניים וארוכים (30 – 50 ק"מ)
  • יכולת להעמיס משקל (מעולה לשליחויות או להרכיב את הילד לגן)
  • יותר מתאים לרכיבה בשבילים ודרכי עפר בדגמים מסוימים
  • קלים ופשוטים לתפעול
  • אמינים 


קורקינט חשמלי

  • זולים (הפשוטים)
  • קלים
  • שימושיים מאוד במקומות צפופים 
  • קטנים ומתקפלים בדגמים מסוימים
  •  אחסון נוח שלא בשימוש
  • אידאלי לשימוש של טווחים קצרים
  • נוח לסחוב ברכבת או לקפל ולשים ברכב


גם קורקינטים וגם אופניים הם נהדרים ופרקטיים. לכל אחד יש יתרונות ויש חסרונות, אך שניהם נותנים פתרון נהדר ככלי תחבורה עירוני. בסופו של יום אין פה נכון ולא נכון והבחירה מבוססת על העדפה אישית של מה נכון לכל אחד ואחת. 

בהצלחה 🙂 

שיתוף מהיר:

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך

יצירת קשר

לפרטים נוספים והתאמת חבילה לחברה שלכם