אחד הדברים המעצבנים זה להגיע לתיקון אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי והדברים לא ברורים עם מחירים עמומים. לפעמים באמת קשה להגיד מחיר לפני שעושים בדיקה מעמיקה. ברוב המקרים אבל טכנאי מקצועי ידע לתת לכם הערכה של כמה יעלה כל הסיפור. במאמר הבא נעשה לכם קצת סדר במחירים של שוק הכלים החשמליים בישראל.
כמה זה עולה?
אנחנו מאמינים בשקיפות, אז בשביל הסדר הטוב נגיד כבר בהתחלה שהמחירים אצלנו נמצאים ברף העליון של המחירים למקרה שאתם באיזור שירות שלנו. המחיר אצלנו מתומחר לא רק בגלל שירות מקצועי וחווית לקוח טובה, אלא גם בגלל ניידת שירות יחידה מסוגה שמגיעה עד אליכם לביקור ללא כל צורך מצדכם להגיע לחנות בשביל תיקון האופניים ו/או הקורקינט החשמלי.
לענייננו, לתיקון כזה או אחר יכול להיות טווח מחירים תלוי בעבודה שצריך לעשות. לדוגמא בתיקון פנצ'ר, יש כלים שפירוק הגלגל הוא יותר או פחות מורכב, מה שכמובן משפיע על עלות התיקון. עוד דבר שיכול להשפיע על עלות התיקון הוא מיקום החנות והשירות שתקבלו.
על אותה פחית שתיה תשלמו מחיר X בסופרמרקט שהפחית פושרת על המדף. במסעדה, שהמלצר יביא לכם את אותה הפחית בדיוק קרה לשולחן עם כוס מלאה בקרח ופלח לימון תשלמו הרבה יותר, פלוס טיפ. גם כאן, למיקום החנות ולשירות מקצועי יש ערך מוסף שיכול להתבטא במחיר.
ברוב החנויות יקחו לכם איפשהו בטווח האמצע של המחירון. טיפ קטן: אם הטכנאי לא יודע להסביר לכם במילים פשוטות מה הבעיה ואתם נשארים מבולבלים – סיבה טובה להטיל ספק.
רוצים להימנע תיקונים מיותרים?? תקפידו לעשות טיפולים סדירים כל 700 ק"מ.
מחירון תיקון אופניים חשמליים / קורקינט חשמלי
גלגלים
-
מילוי אוויר / שימון שרשרת / כיוון ברקסים ללא עלות ברוב החנויות
נכון שהכי כיף בחינם? אבל כמוך יש כמה וכמה ביום שהטכנאי צריך להכיל… פרגנו לו לפחות בחיוך ופחית קולה קרה. פעם הבאה שתבואו הוא יזכור אתכם לטובה.
-
תיקון פנצ'ר 30 ₪ עד 200 ₪
תלוי באיכות וגודל הפנימית, או אם בכלל שמים לכם מדבקה ולא מחליפים את הפנימית. אבל בעיקר מורכבות פירוק הגלגל. תיקון פנצ'ר של קורקינט שיאומי לרוב לא יעלה כמו תיקון פנצ'ר של אופניים חשמליים. תיקון פנצ'ר של גלגל קדמי שהוא פשוט יותר לפירוק לא יעלה כמו תיקון פנצ'ר של גלגל אחורי שהוא יותר מורכב. כמובן שאם אתם מקבלים שירות עד הבית זה לא אותו מחיר כמו בחנות. לתוספת חומר יהיה לרוב מחיר של 30 ש"ח עד 50 ש"ח תלוי בסוג החומר.
-
החלפת צמיג 140 ₪ עד 350 ₪
תלוי באיכות הצמיג ומותג הצמיג. צמיג של מקסיס לא יעלה כמו צמיג סיני. צמיג של פאט בייק לא יעלה כמו צמיג של קורקינט שיאומי. ודאו שהמחיר כולל פנימית חדשה.
-
בניית גלגל 450 ₪ עד 700 ₪
בניית גלגל הוא תהליך שבו מחליפים את כל השפיצים והג'נט עצמו. למעשה בונים גלגל חדש מסביב למנוע הקיים. עבודה כזו דורשת מיומנות מאוד גבוהה ולא רבים מהחנויות באמת ידעו לבצע אותה בעצמם. המחירים משתנים בהתאם לסוג הג'נט והשפיצים. גם כאן עבודה מקצועית תוציא לכם גלגל מאוזן ואיכותי שישרת אתכם להרבה הזמן של רכיבה בטוחה.
ברקסים
-
רפידות ברקס 40 ₪ עד 150 ₪
כאן ההבדלים במחיר הם במיוחד באיכות הרפידה. רפידה מקורית של טקטרו או מגורה לא תעלה כמו רפידה סינית פשוטה. רוב המחיר אבל נגזר מסוג הברקס וסוג הרפידה. ברקס V או ברקס דיסק. רפידה מטאלית / אורגנית / קרמית. שמחליפים לכם רפידות בקשו שינקו לכם את הקליפר עם חומר ניקוי לניקוי ברקסים.
-
החלפת קאליפר 120 ₪ עד 500 ₪
בעיקר תלוי אם זה ברקס מכני או שמן וכמובן באיכות הקליפר. שימו לב שקליפר מגיע כבר עם רפידות חדשות.
-
ידית ברקס 100 ₪ עד 300 ₪
גם כאן, ברקס שמן או ברקס מכני יהוו את עיקר התמחור, וכמובן איכות / מותג הברקס.
-
בלידינג 100 ₪ עד 200 ₪
בלידינג זה תהליך שבו מחליפים את השמן ומנקזים אוויר בצינור ברקס הידראולי. ולמען הסדר הטוב נציין שלהוסיף טיפה שמן מלמעלה לא עונה להגדרה של בלידינג.
-
כבל ברקס / מוביל 30 ₪ עד 70 ₪
כבל ברקס זה כבל ברקס. בקשו מהטכנאי לשים קצת גריז או שמן על קצה הכבל שיהיה לו נעים לזוז לאורך זמן בתוך המוביל.
-
החלפת דיסק 100 ₪ עד 300 ₪
גם כאן העלות מושפעת בעיקר ממורכבות וזמן פירוק הגלגל. פירוק של גלגל אחורי באינוקים OX זה לא פירוק גלגל קדמי של אופניים חשמליים. עלות הדיסק היא זניחה יחסית ולכן תמיד בקשו דיסק של חברה מוכרת כמו טקטרו או שימנו.
חשמל
-
ידית גז (מצערת) 100 ₪ עד 300 ₪
יש כל מיני סוגי מצערות, מה שכמובן משפיע על המחיר. לאיכות העבודה גם יש השפעה. אם עושים לכם חיבור חלטורה או אם עושים את החיבור עם קונקטור / הלחמות. יש ידיות גז עם וולטמטר. יש ידיות גז עם סוויטש. ידיות גז אצבע או מלאות. יש כלים שצריך להשחיל את הכבל בכידון. בקיצור, המחיר ישתנה בהתאם למצערת והעבודה הנדרשת.
-
בקר 400 ₪ עד 1,200 ₪
תלוי בעיקר בגודל הבקר ובאיכות שלו. שימו לב שהתקנה מקצועית אולי תהייה יקרה יותר, אבל בעבודה הזו הזול יכול לעלות לכם ביוקר. כמובן מחיר בקרי בוטיק יטפס עוד יותר.
-
צג דיגיטלי / אנלוגי 250 ₪ עד 550 ₪
תלוי אם זה צג אנלוגי או צג דיגיטלי בעיקר. אם בחרתם בצג דיגיטלי אז תלוי בסוג הצג / התקנה. הצגים האוניברסליים לרוב יהיו פשוטים יותר וולכן זולים יחסית.
-
שקע טעינה 50 ₪ עד 150 ₪
תלוי בסוג השקע. אם הוא מפלסטיק או מתכת. אם הוא עמיד למים או לא.
סוללות
-
סוללות 800 ₪ עד 2,500 ₪
כאן ההבדלים הם גדולים ותלויים בהרבה משתנים. רוב הסוללות הסטנדרטיות יהיו בטווח מחירים הזה אבל סוללות בבניה אישית כמובן יכולות להגיע למחירים הרבה יותר גבוהים. הסוללות הזולות יותר הן סוללות 36V והמחירים ממשיכים לטפס ככל שהמתח והקיבולת עולים. הסוללה הכי פופולרית שהיא 48V 15AH תעלה לכם בסביבות 1,500 ש"ח. לסוג התאים ולאיכות הבניה יש השפעה מכרעת לא רק על המחיר אלה גם על אורך חיי הסוללה והבטיחות שלה. אותה הסוללה מדירוג תאים נמוך לא תעלה כמו סוללה עם דירוג תאים גבוה. כך גם סוללה מפס יצור בסין לא תעלה כמו סוללה של בונה סוללות בארץ. סוללה שנבנתה באיכות נמוכה יכולה להיות מסוכנת. ודאו שאתם רוכשים ממקום מוכר שעומד מאחורי המוצר שלו.
-
החלפת פיוז / בית פיוז 30 ₪ עד 150 ₪
אם מדובר בפיוז פשוט סביר להניח שתקבלו את זה כשירות. פיוז קרמי יעלה כמה עשרות שקלים בודדים. המחיר משתנה יותר בהחלפת בית פיוז. אם זה אחד פשוט או בית פיוז איכותי מסיליקון.
-
סוויץ' 120 ₪ עד 250 ₪
יש בערך 4 סוגים שונים של סוויטשים וההבדל במחיר יהיה בעיקר בעבודה. סוויטש עם וולטמטר של קורקינט שדורש יותר עבודה לא יעלה כמו סוויטש לסוללת סילברפיש סטנדרטית של אופניים חשמליים.
מנוע
-
תיקון מנוע 400 ₪ עד 1,000 ₪
תיקון מנוע לרוב יהיה החלפה של סנסורים תקולים או/ו החלפה של כבל מנוע. המחיר יכול להשתנות בגלל סוג המנוע, עובי הכבל וכמות הסנסורים שצריך להחליף. גם כאן, עבודה מקצועית תעלה לכם יותר, אבל תחסוך לכם עוגמת נפש בהמשך. מנוע שהסלילי מנוע נשרפו - לא יהיה ניתן לתיקון.
-
גיר 350 ₪ עד 600 ₪
תלוי בסוג הגיר והחומר שלו. יש גירים גדולים ויש קטנים. יש עם גלגלי שיניים כפולים ויש גלגלי שיניים ממתכת ולא מאוקולון. שימו לב שמחליפים לכם גיר קומפלט עם הפלטה ששם נמצא הקלאץ' ולא רק את הגלגלי שיניים.
-
החלפת מיסבים 120 ₪ עד 250 ₪
תלוי באיכות המיסב והמיקום שלו. מה שיכול להשפיע עוד זה אם כבר פותחים את המנוע לעבודה אחרת ועושים את זה כבר על הדרך.