סוללה לקורקינט חשמלי

איך להטעין סוללה לאופניים וקורקינט חשמלי: דגשים וטבלת אחוזי טעינה

שיתוף מהיר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

במאמר הבא נלמד תפעול בסיסי של סוללה לאופניים חשמליים וקורקינטים. נלמד איך לטעון אותה נכון ואיך לשמור עליה כדי להקנות לה אורך חיים מקסימלי. בנוסף הכנתי לכם טבלת אחוזי טעינה כי לפעמים זה קצת מבלבל אופן המדידה של טעינת הסוללה. 

קריאה מהנה 🙂

טבלת אחוזי טעינה של סוללת ליתיום יון

סוללה לקורקינטים ואופניים חשמליים מודדים בעזרת וולטמטר. זה לא משנה אם אתם מחברים פרובים של אבומטר או רואים את זה בתצוגה של הצג דיגיטלי. העיקרון נשאר זהה – מדידת וולט. אמנם את קיבולת הסוללה אנחנו מודדים באמפר שעה, אבל לבצע בדיקה של אמפר שעה מצריך מכשור שיש במעבדה. 

לרוב הכלים כיום יש תצוגה דיגיטלית. רובכם בטח נתקלתם בספרות כמו 54 וולט או 42 וולט ומה בכלל הקשר שלהם לסוללה 36 וולט או 48 וולט. לדוגמא, המתח שסוללת 48V תפסיק לעבוד לכם יהיה 39V. המתח המקסימלי שלה בטעינה מלאה יהיה 54V. 

מבולבלים? אתם לא היחידים… כאשר אנחנו בודקים מה מצב הסוללה אנחנו באינסטיקנט רגילים שטעינה מלאה זה 100 ושהסוללה ריקה זה 0. לא כך זה עובד בסוללת ליתיום יון של קורקינט חשמלי ואופניים חשמליים. לכל סוללה יש את המאה אחוז שלה שנמדד בוולטים. סוללה שמגיע ל0 וולט היא סוללה שתם זמנה. ובכלל לא רצוי ולא טוב לסוללה להגיע מתחת למתח הפריקה שלה. 

כדי להבין טוב יותר איך סוללה עובדת אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו שמעמיק על סוללות לאופניים וקורקינטים חשמליים.

כדי לעשות את עניין הטעינה קצת יותר ברור, הכנתי לכם טבלה של הסוללות הנפוצות בשוק שלמעשה מראה  כמה אנרגיה יש בסוללה שלכם. באחוזים ובוולט. 

הטבלה מתייחסת לסוללת ליתיום יון שנמצאת ברוב המוחלט של הקורקינטים והאופניים החשמליים. 

טבלת אחוזי טעינה של סוללה לאופניים חשמליים
מתח נומינלי של תא בודד יהיה 3.6V | מתח מקסימלי של תא בודד הוא 4.2V | מתח פריקה מלאה של תא בודד יהיה 3.0V

קצת מושגים בסיסיים לפני שממשיכים

מתח נומינלי – מתח עבודה ממוצע

מתח מקסימלי – המתח בטעינה מלאה

מתח פריקה מלאה – המתח שהסוללה תפסיק לעבוד 

V – וולט, שמסמן את המתח 

A – אמפר, שמסמן את הזרם

AH – אמפר שעה שמסמן קיבולת 

טעינה נכונה של סוללת ליתיום יון

חברו את המטען לשקע בקיר וודאו שיש אור ירוק על המטען

רצוי להטעין את הסוללה כאשר הכלי כבוי.

חברו את המטען לסוללה. לאחר חיבור המטען, הנורה צריכה להתחלף מירוק לאדום.

כאשר הסוללה תגיע לטעינה מלאה. הנורה שעל המטען תתחלף שוב מאדום לירוק. זה סימן שהסוללה מלאה.

כמה זמן לוקח להטעין סוללה לאופניים חשמליים וקורקינט חשמלי

יש כל מיני סוגי סוללות ויש כל מיני סוגי מטענים. דבר ראשון שתרצו לעשות זה לוודא את יכולת המטען שלכם. על כל מטען יש מדבקה שמציינת כמה אמפר המטען נותן. רוב המטענים בשוק הם 2 אמפר. המטענים שנקראים מהירים הם לרוב יהיו 5 אמפר.

עכשיו, ודאו כמה אמפר שעה (קיבולת) יש בסוללה שלכם. חפשו את המדבקה בתחתית הסוללה  שמסמנת את הקיבולת ליד האותיות AH.

את קיבולת הסוללה תחלקו באמפר של המטען וזה כמה זמן שייקח להגיע לטעינה מלאה. לדוגמא, אם המטען שלכם הוא 2 אמפר והסוללה שלכם היא 20 אמפר שעה. להגיע לטעינה מלאה ייקח 10 שעות.

מטען לקורקינט שיאומי
מטען של קורקינט שיאומי עם מתח של 36V וזרם של 1.7A | תחת המילה Output תוכלו להבין את מתח המטען (וולט) ואת זרם המטען (אמפר)

טיפים להארכת חיי סוללה לאופניים וקורקינט חשמלי

  • השתדלו להימנע מלהשאיר את הסוללה בטמפרטורה קיצונית. החורף הישראלי הוא קליל ואין בעיה מבחינת הקור. בקיץ אבל מתחמם מאוד, ולא רצוי להשאיר את הסוללה במקומות שיכולים להגיע לטמפרטורה חמה מאוד כגון רכב.
  • הסוללה שלכם לא אטומה במאה אחוז למים. הימנעו מלהשאיר את הסוללה חשופה לגשם או מים. 
  • לאחר הטעינה רצוי אך לא חובה לתת לסוללה לנוח חצי שעה שעה לפני השימוש. 
  • נכון שאנחנו רוצים טעינה כמה שיותר מהירה. אבל למעשה כמה שהטעינה היא יותר איטית היא יותר איכותית. מטען מהיר הוא גם יותר יקר, אז גם ככה תחסכו כמה שקלים. 
  • אם הסוללה לא בשימוש זמן רב. אחסנו אותה במקום מוצל וקריר עם בערך 30 אחוז מהקיבולת שלה. 
  • עדיף שלפחות פעם בחודש תשתמשו בסוללה אפילו שימוש קצר. 
  • הסוללה שלכם מצוידת במנגנון שמונע טעינת יתר. אין מה להילחץ עם המטען מחובר מעבר לטעינה מלאה. יחד עם זאת עדיף לא להשאיר סתם את המטען מחובר ורצוי לטעון בהשגחה.
 
בנוסף אתם מוזמנים לקרוא את המאמר שלנו על בטיחות בשימוש של סוללה לאופניים וקורקינטים חשמלים.

סיכום ומחשבון טווח

אורך חיים ממוצע של סוללת ליתיום יון הוא בין שנתיים לשלוש שנים ו/או 500 עד 1,000 מחזורי טעינה מלאים. תלוי באיכות הסוללה.

קחו בחשבון שגם אופי הרכיבה שלכם משפיע על חיי הסוללה. תקפידו למלא אויר בצמיגים. לא להעמיס משקל מיותר על הכלי ולהתאים את הסוללה ליכולות של המנוע והבקר.

 להבדיל מפעם, כיום הסוללות הן חכמות. זה אומר שיש להן כרטיס ניהול סוללה שזהו למעשה מחשב קטן. הכרטיס ניהול סוללה מנהל את הטעינה ופיזור יציב של האנרגיה לכל התאים. שומר מפני טעינה יתר או התחממות יתר ומבקר את הטעינה. 

אם קניתם סוללה חדשה ואיכותית, אין לכם מה לחשוש מטעינת יתר. אין לכם למה להיכנס לסרטים שצריך לפרוק את הסוללה או להטעין אותה יממה לפני שימוש ראשון. לא חייבים לחכות שהסוללה תהייה טעונה עד הסוף כדי לנתק אותה מהמטען. זה לא יהרוס אותה ולא יבזבז לכם מחזור טעינה ושאר מיתוסים. דברים אלו היו נכונים לפעם. כיום אתם יכולים להטעין את הסוללה שלכם מתי שאתם רוצים ואיך שאתם רוצים. הסוללה נועדה לשרת אתכם ולא אתם את הסוללה.

בונוס קטן לסוף – מחשבון טווח של סוללה לאופניים וקורקינט חשמלי 

סעו בזהירות 🙂 

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך