שירות עד הבית או המשרד

קורקינט שיאומי S1

קורקינט שיאומי – סקירה בווידאו

| נכתב ע"י אבירם חורפי
תוכן עניינים

יש כאלו שמתים עליו יש כאלו ששונאים אותו, מה שבטוח אי אפשר להתעלם ממנו. עם קהילה עולמית מאוד תומכת, זה גם הקורקינט הנמכר ביותר בעולם. יש לו שוק אפטר מרקט פסיכי, אולי הכי גדול. אז איך קרה שקורקינט שיאומי שינה את כללי המשחק וחשף את הפלא שנקרא קורקינט להמונים? בואו נבין למה..

הקורקינט שכבש את השוק

אז כדי להבין טוב יותר את הסיפור של קורקינט שיאומי, בואו נחזור קצת אחורה בזמן…

השיאומי יצא לשוק איפשהוא בתחילת 2017 עם הM365. את הבום שלו הוא קיבל לקראת סוף אותה שנה כאשר בירד המציאה למעשה את מודל הקורקינטים שיתופיים.

בסיבוב הראשון שלהם, בירד אימצה את קורקינט שיאומי כדגם הראשון שישמש אותם (שאגב אורך חיים ממוצע שלו אצל בירד היה 3 חודשים). היום כבר בבירד הבינו מן הסתם ששיאומי זה פחות קורקינט שמתאים לשימוש אינטנסיבי של השכרות ועברו לפתח קורקינט שלהם, אבל זה כבר ספור אחר.

בעקבות המודל של קורקינט שיתופי, הרחובות הוצפו בקורקינט שיאומי תחת הפעילות של בירד, ולא רק בארץ. הקורקינט קיבל חשיפה מטורפת והביקוש אליו עלה פלאים גם בשוק הפרטי. הוא התחיל להמכר כמו פיצוחים וכיום אפילו בסופרמרקט מוכרים אותו.

מה שקרה הוא שפתאום יכולתם לקנות קורקינט במחיר מאוד נמוך.  שהוא רק יצא הוא נמכר באיזור ה2,000 שקלים וכיום באיזור ה1,500 שקלים. עד איזור 2017 מה היה לכם בשוק? אינוקים קוויק? איגל? אולי שאריות של קופר, טרקר ואקסטרים? לא רק שלא היה לכם הרבה אופציות, הן גם היו מאוד יקרות. מחיר הכניסה לקורקינט חשמלי בתקופה הזו היה בערך מ5,000 שקלים.

וכאן בדיוק נכנס האימפקט הכי משמעותי של קורקינט שיאומי. אני אוהב להשוות את מה שהשיאומי עשה לשוק הקורקינטים למה שהמודל T של פורד עשה לשוק המכוניות. ממש כך. עד שהשיאומי יצא לעולם, קורקינט היה סוג של מוצר מותרות, בתל אביב שבה דיי התחילה הסצנה של הקורקינט המודרני זה היה סוג של פלא שמסובב ראשים. קצת מוזר לחשוב על זה כיום כאשר הקורקינט הוא חד משמעי חלק מהנוף האורבני בישראל.

קורקינט שיאומי משנה את כללי המשחק

קורקינט שיאומי כמו המודל T לא הביא בשורה טכנולוגית פורצת דרך, אבל הוא איפשר לכל אחד לקנות קורקינט שעושה את העבודה בצורה מאוד טובה למה שהוא. הגאונות בקורקינט שיאומי היא הפשטות. וגם מבחינה טכנולוגית הוא לא נופל משום קורקינט אחר ואפילו עולה על רבים עם שלל אופציות ואפשרויות שונות למשתמשים מתקדמים.

הרוב המוחלט של הקורקינטים שממלאים את הארץ הם בכלל מוצרי מדבקה… וכמה זמן הם קימיים?

כמה ממכם בכלל שמעו על המותגים הבינלאומיים דואלטרון או ריון לפני 2017? כמה מותגים בינלאומיים בכלל היום לפני שנת 2019 נגיד? ואם הייתם מאלו שהיה להם קורקינט חשמלי, כמה אנשים ידעו לטפל לכם בו? כמה ממכם ניסו לשים את היד על משהו בסיסי כמו צמיג 10 אינץ ב2018? זה היה בעייתי, השוק עדיין לא היה שם. לכן ההשפעה של הממזר הקטן היא עצומה. על השוק ועל התודעה לקורקינט חשמלי.

שיאומי לא רק שאיפשר לכל אחד לקנות קורקינט, הוא בעצם פרץ את הדרך לשלל יצרנים אחרים. חלקם מוצלחים יותר וחלקם מוצלחים פחות.

הוא גרם להאיץ פיתוחים ולהוזלת מחירים. הוא גרם לכך שהיום אתם יכולים דיי בקלות להזמין טכנאי הביתה. הוא גרם לאנשים לעלות על קורקינט בפעם הראשונה ולחשוב, היי אולי שיאומי זה קצת פחות אני אבל אני אוהב את זה ובא לי על קורקינט שמסוגל ליותר.

השיאומי אפשר להגיד – הנגיש את הקורקינט לעולם. הוא הלכה למעשה הביא את הקורקינט להמונים.

קורקינט שיאומי S1 - סקירה בוידאו

החידושים בדגמים החדשים

קורקינט שיאומי מעוצב ע"י ענקית הטכנולוגיה הסינית שיאומי, אבל מיוצר ע"י נינבוט שכמובן מייצרים גם את הקורקינט שלהם – הסאגוואי. 

לשיאומי אפליקציה יעודית לקורקינט שלה – מה שאין כמעט לאף קורקינט. דרך האפלקציה תוכלו לשלוט ולקבל נתונים על הקורקינט והסוללה. 

לכמעט כל קורקינט יש ניתוק מנוע בעת לחיצה על הברקס. למעשה בברקס יש חיישן שמורה למנוע לא להכנס לפעולה כל עוד הברקס לחוץ. בשיאומי יש לכם גם ברקס רגנרטיבי. זה אומר שהקורקינט ישתמש באנרגיה הקינטית של המנוע לבלימה יעילה יותר וחיסכון באנרגיה. מנגנון שעובד בצורה מעולה.

בדגמים החדשים, שיאומי כבר התקדמו לתצוגה דיגיטלית מה שהיה חסר קצת בM365. אבל השינוי אולי הכי משמעותי זה במנגנון קיפול הידוע לשמצה של הM365. מנגנון הקיפול בדגמים החדשים הוא לא פחות ממושלם. שיאומי עיצבו מחדש את מנגנון הקיפול בצורה סופר בטיחותית וסופר קלה.

הכנף האחורית גם קיבלה שידרוג לכנף חזקה יותר, פנס אחורי גדול וחיזוקים של הכנף כך שהיא לא תשבר כל כך בקלות, בהנחה שלא תשימו עליה את הרגל ברכיבה :).

הסוללה של שיאומי לא רק תדע להתריע על תקלה עם הבהוב של אור אדום בכרטיס הסוללה, היא גם שקופה מה שנותן תחושה שאין מה להסתיר והאמת הסוללה של קורקינט שיאומי היא מעולה. אורך החיים המומצע שלה גבוה בהרבה מיתר הכלים בשוק.

קורקינט שיאומי
בדגמים החדשים הכנף האחורית חזקה יותר וכוללת חיזוקים ופנס גדול יותר. מנגנון הקיפול גם הוא עוצב מחדש. הוא נוח, מהיר והכי חשוב הוא בטיחותי לחלוטין!

אז מה הקטע עם הכידונים השבורים?

נכון, בדור הראשון שלו הוא היה חצי קלאץ'. היו בעיקר בעיות בקיפול הכידון שגרם לשברים. אבל בשיאומי ידעו להגיב מהר, לחזק ולשפר את נקודות התרופה מדור לדור. המנגנון קיפול של הS1 לא דומה בכלל למנגנון הקיפול הקודם של הM365. הוא נוח ובטיחותי מהרבה מאוד קורקינטים אחרים ויקרים יותר. אתם יכולים להיות רגועים בביטחון מלא שהכידון לא ישבר לכם. הS1 הוא קורקינט מוצלח מאוד, ליעוד שלו כמובן. ובמחיר שהוא נמכר… באמת אפשר לצפות ליותר?!

אז איפה הבעיה בקורקינט שיאומי? האמת שבדור האחרון הS1 –  אין ממש בעיות. אולי צמיגים שהם קצת פחות, אבל בכמה מאות שקלים בודדים פותרים גם את זה ועדיין זה דיל מאוד שווה. ואם אתם לא בקטע של צמיגי אנטי פנצ'ר אז תמיד תוכלו לתקן פנצ'ר בקורקינט שיאומי בעצמכם.

שיאומי הוא מאוד ידידותי למי שרוצה לתקן ולתחזק את הקורקינט בעצמו. אחד הפיצ'רים שיש לשיאומי היא מערכת לאיתור וזיהו תקלות שעובדת מעולה. בעת תקלה, הקורקינט יצפצף ויופיע לכם מספר תקלה על הצג. את מספר התקלה שזהה למספר הציפצופים תוכלו להשוות לרשימת התקלות וכך לדעת בדיוק מה התקלה.

הבעיה לרוב היא בהבנה הבסיסית והתיאום ציפיות. קורקינט שיאומי לא מיועד לעומסים ומרחקים ארוכים. הוא לא מיועד לרכיבה יום יומית של 20 ק"מ למרות שהוא בתכלס אולי יכול. הוא לא מיועד להרכיב את חברה שלכם למרות שהוא איכשהו יסחוב.

כל הדברים האלו פשוט יגרמו לבלאי גדול ותקלות שיבאסו. קורקינט שיאומי הוא קורקינט לאסט מייל קלאסי. לעלות איתו לרכבת ולרכב את שתי ק"מ למשרד. לרדת איתו מהדירת שותפים במרכז העיר ולרכב לעבודה או לחברים. לזרוק בתא מטען של הרכב ולהכנס למרכז תל אביב לפגישה.

קורקינט שיאומי 3
תוכלו לזהות שזה קורקינט שיאומי 3 לפי הקליפר הכחול. שימו לב לגשר שיש למעלה וכך למעשה במשיכה אחת שתי בוכנות פועלות להבדיל מבוכנה אחת בברקס מכאני מסורתי.

מה ההבדל בין דגמי השיאומי

לשיאומי כרגע יש עוד 2 דגמים שמגיעים לישראל חוץ מהS1. הפרו 2 והדגם האחרון שנקרא קורקינט שיאומי 3. לחברה יש עוד דגמים אבל כרגע הם לא מיובאים לישראל. בואו רגע נבין מה ההבדלים בין השלושה.

אז למרות שקורקינט שיאומי 3 הוא הדגם האחרון, הוא לאו דווקא טוב יותר. קל קצת להתבלבל בגלל השמות והזמנים אבל אם צריך לדרג אותם אז קורקינט שיאומי 3 הוא דגם הביניים בין הS1 והפרו 2. 

שלושת הדגמים מאוד דומים וקל להתבלבל ביניהם לעין לא מיומנת. ההבדל בין הS1 לקורקינט שיאומי 3 הוא מינורי ביותר ולדעתי לא בטוח בכלל ששווה את ההפרש במחיר. לקורקינט שיאומי 3 יש מנוע עם הספק מעט גבוה יותר. זה לא הופך אותו ליותר מהיר, אבל כן קצת יותר יעיל בעליות. לקורקינט שיאומי 3 יש קליפר שונה מהS1 והאמת שאני מאוד אוהב אותו. השוני בקליפר הוא ששתי בוכנות דוחפות את רפידת הברקס ולא אחת כמו בS1 (שזה למעשה קליפר מכאני סטנדרטי). כמה זה משנה? אני לא מאמין שרוכב ממוצע בכלל ישים לב לשינוי אם בכלל. וזהו, אלו הם שתי ההבדלים היחידים בין קורקינט שיאומי 3 לקורקינט שיאומי S1.

החידוש העיקרי יותר נמצא בפרו 2. קודם כל הוא עולה משמעותית יותר מהS1 אבל גם בפרו 2 תקבלו יותר ערך מוסף עם סוללה הרבה יותר גדולה. אם בS1 ובקורקינט שיאומי 3 יש בדיוק אותה הסוללה עם קיבולת של 8 אמפר שעה. בפרו 2 תקבלו כבר כמעט 13 אמפר שעה שזה משמעותית יותר. כלומר קיבולת הסוללה היא גדולה יותר שזה אומר שתקבלו טווח יותר גדול. באופן טבעי זה גם אומר שהשילדה בפרו 2 מעט ארוכה יותר, חמישה ס"מ ליתר דיוק.

כמה זה משמעותי? אם אתם רוצים יותר טווח אז כן, זה משמעותי. מצד שני, כל הקורקינט הזה לא ממש בנוי לרכב איתו מרחקים ארוכים, ואם תעשו כך אז תגדילו את הבלאי והתקלות באופן משמעותי. לכן, גם כאן, אני לא בטוח שזה שווה את ההפרש הגדול במחיר.

קורקינט שיאומי פרו 2
את הפרו 2 תוכלו לזהות לפי המחזיר אור האדום שמקיף את המנוע

מפרט טכני קורקינט שיאומי 3, S1 ופרו 2

  קורקינט שיאומי               S1

קורקינט שיאומי                 3

קורקינט שיאומי             פרו 2
קיבולת סוללה 7650mAh 7650mAh 12400mAh 
מתח סוללה 36V 36V 36V
מנוע 250 וואט 300 וואט 300 וואט
טווח (תנאי מעבדה) 30 ק"מ 30 ק"מ 45 ק"מ
משקל 12.5 קילו 13.2 14.2
צמיגים 8.5 אויר 8.5 אויר 8.5 אויר
ברקס אחורי דיסק מכאני דיסק מכאני (2 בוכנות) דיסק מכאני
ברקס קדמי רגנרטבי רגנרטבי רגנרטבי
זוית טיפוס מקסימלית 14 מעלות 16 מעלות 20 מעלות
זמן טעינה מלאה 5.5 שעות 5.5 שעות 9 שעות
מידות  108 / 43 / 114 ס"מ 108 / 43 / 114 ס"מ 113 / 43 / 118 ס"מ
מידות (מקופל) 108 / 43 / 49 ס"מ 108 / 43 / 49 ס"מ 113 / 43 / 49 ס"מ
מטען 1.7 אמפר 1.7 אמפר 1.7 אמפר
דירוג נגד מים ואבק IP54 (מוגן מטיפטוף) IP54 (מוגן מטיפטוף) IP54 (מוגן מטיפטוף)
תאורה 2 וואט 2 וואט 2 וואט
כושר נשיאת משקל 100 ק"ג 100 ק"ג 100 ק"ג
אחריות 12 חודשים 12 חודשים 12 חודשים
קישור אלחוטי Bluetooth 4.1 BLE Bluetooth 4.1 BLE Bluetooth 4.1 BLE
תאימות מערכת הפעלה Android 4.3 ו- iOS 9.0 ומעלה Android 4.3 ו- iOS 9.0 ומעלה Android 4.3 ו- iOS 9.0 ומעלה

לקורקינט שיאומי יש כמה דגמים. הדגמים שמיובאים לארץ הם:

  • קורקינט שיאומי S1
  • קורקינט שיאומי 3
  • קורקינט שיאומי פרו 2

כנסו למאמר לקרוא ולצפות בסקירה המלאה

במאמר הבא תוכלו לא רק למצוא טבלה עם המפרט הטכני של קורקינט שיאמי אלא גם להשוות בין כל הדגמים בטבלה מסודרת.

במאמר הבא תוכלו למצוא סקירה מלאה בוידאו על קורקינט שיאומי S1.

כמו כן נדבר גם על קורקינט שיאומי 3 ועל קורקינט שיאומי פרו 2. תוכלו למצוא טבלה מלאה עם מפרט טכני ולהבין איזה דגם נכון לכם.

שיתוף מהיר:

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך

יצירת קשר

לפרטים נוספים והתאמת חבילה לחברה שלכם