Logo

שירות עד הבית או המשרד

צמיג מלא לקורקינט שיאומי

החלפת צמיג מלא לקורקינט שיאומי: המדריך המלא

| נכתב ע"י אבירם חורפי
תוכן עניינים

צמיג מלא או צמיג סיליקון כפי שהוא מכונה לפעמים הפך למאוד פופולרי. יוצא לי לראות כל מיני שיטות מזעזעות להתקנת צמיג מלא לקורקינט שיאומי. גם קשות בטירוף וגם כאלו שפשוט עושות נזק לגלגל. מצד שני, כל מי שניסה לעשות החלפה לצמיג מלא יודע שזו יכולה להיות משימה לא פשוטה. במדריך הבא אני חושף לכם איך לעשות את זה בצורה הכי יעילה והכי פשוטה. בלי מים חמים, בלי מיקרוגל ובלי מלחציים. והכי חשוב מבלי להיאבק עם הצמיג. הכי קל בעולם. בין היתר ננסה לענות גם על השאלה האם בכלל כדאי להתקין צמיג מלא ומה הם היתרונות / חסרונות.

מזה צמיג מלא לקורקינט שיאומי?

ישנו ויכוח מר בקהילת רוכבי קורקינט שיאומי. בין אלו שלא מוכנים לשמוע על צמיג מלא, לאלו שלא מבינים בכלל על מה המהומה. כדי להבין באיזה צד אתם, צריך להבין מזה בכלל צמיג מלא. בצמיג רגיל, יש בתוך הצמיג פנימית. את הפנימית שיושבת בתוך הצמיג ממלאים באוויר ומכאן שמו, צמיג אוויר או צמיג פניאומטי בשמו המקצועי. בצמיג מלא, במקום פנימית עם אוויר הוא פשוט מלא בגומי. אין לצמיג הזה פנימית מכיוון שפשוט לא צריך אחת. אם יש לכם צמיג כזה, אז לעולם לא תצטרכו להתמודד יותר עם תיקון פנצ'ר. זה בעצם היתרון הכי משמעותי שלו שהפך את הבחירה בו למאוד נפוצה. אין להתבלבל עם צמיג טיובלס שגם לו אין פנימית אבל עדיין ממלאים אותו באוויר.

יש כל מיני דגמים של צמיגים מלאים ואם החלטתם שאתם הולכים על זה, שימו לפחות משהו איכותי. פעם הצמיגים המלאים היו נוראיים אבל מאז עברו כמה שנים. ההתפתחות הטכנולוגית של יצרני הצמיגים והניסיון עם תרכובות של חומרים שונים גרמו לכך שהמוצר כיום הוא שונה לטובה מאותו המוצר בתחילת הדרך.

צמיג מלא איכותי כיום יהיה עשוי מגומי או מחומר שנקרא (TPE (ThermoPlastic Plastomer. הצמיג גומי חזק יותר ויכולת ספיגת הזעזועים שלו היא טובה יותר. מצד שני, צמיג גומי שוקל 690 גרם לעומת הTPE ששוקל 570 גרם וגם ידידותי יותר לסביבה. 

הדרך הכי טובה לקבל החלטה מכל מגוון האפשרויות היא פשוט למשש את הצמיג. לבדוק את המשקל שלו, הגמישות והאחיזה.

חסרונות של צמיג מלא לקורקינט שיאומי

אז אמנם עם צמיג מלא לא תסבלו מפנצ'רים בכללללל. אבל לא הכל ורוד, לצמיג מלא יש גם חסרונות. ברגע שאין אויר בצמיגים של קורקינט שיאומי אז גם אין שיכוך לנסיעה. קורקינט שיאומי הוא קורקינט מינימליסטי והוא מגיע ללא בולמים. היתרון הוא שזה חוסך לכם במשקל. החיסרון הוא שהשיכוך היחידי הוא האוויר בצמיגים. תורידו אותו ותקבלו נסיעה קצת פחות נעימה. כמה זה מורגש? יש כאלו שלא סובלים את זה, ויש כאלו שבכלל לא מרגישים בהבדל. הייתי אומר שרוב מי שמחליף לצמיג מלא פשוט מתרגל לזה לאחר כמה רכיבות. 

ישנו גם סיכון מסוים לתקלות בעקבות הזעזועים שהקורקינט חווה בגלל הצמיגים המלאים, אבל זה יותר נכון לדגמים הישנים של הקורקינט והצמיגים. פחות סביר בדור האחרון והמאוד מוצלח, קורקינט שיאומי S1. חשוב מאוד לקחת בחשבון שהחלפת צמיג מלא לקורקינט שיאומי מבטלת את האחריות.

אז כדאי להחליף לצמיג מלא?

אין לזה באמת תשובה חד משמעית. זו החלטה אינדיבידואלית שכל אחד צריך לקבל בעצמו. יש את שיקול הפרקטיות ויש את שיקול הנוחות. צריך לשים את שתי השיקולים על המאזניים ולחשוב מה מתאים לאופי הרכיבה שלכם. קורקינט שיאומי הוא קורקינט קטן וזול. הוא מראש לא מיועד לרכיבות ממושכות. בדיוק בגלל הסיבה הזו רוכבים רבים כן מעדיפים להתקין צמיג מלא במקום להתעסק עם תיקוני פנצ'רים. מהסיבה ששיקול הפרקטיות עולה על שיקול הנוחות. מצד שני, אם יותר חשוב לכם רכיבה נעימה אז עדיף שתישארו עם צמיגי אוויר. 

אני ממליץ לא להחליף מיד עם רכישת הקורקינט לצמיגים מלאים. חכו לפנצ'ר הראשון או השני ואז לנסות לקבל החלטה. אם אתם חווים פנצ'רים בתדירות מאוד גבוהה אז שווה לשקול בחיוב את העניין. בהנחה שהרכיבה שלכם היא 3…4 ק"מ לכיוון, אז יש מצב טוב שזה אחלה פתרון בשבילכם. 

החלפת צמיג מלא אחורי לקורקינט שיאומי: מדריך וידאו

התקנה של הצמיג אחורי בשיאומי היא יותר פשוטה מהקדמי. אפשר לנתק את כל הגלגל ולעבוד בנוח, מה שלא מתאפשר בגלגל הקדמי בגלל הכבל מנוע. בוידאו אני מפרק את הדיסק ואני ממליץ גם לכם לעשות כך למרות שזה לא חובה. זה פשוט מאפשר לכם לעבוד בחופשיות בלי לפחד שהדיסק יתעקם.

כל כלי העבודה הם מאוד סטנדרטים וסביר להניח שיש לכם אותם בבית או שתמצאו אותם בכל טמבוריה. כלי העבודה היחידי שהוא קצת פחות נגיש הוא כפות חליצה של אופנוע. לעשות את העבודה הזו עם כפות רגילות זה אפשרי, אבל זה מאוד קשה ומתסכל. זה הבדל מאוד משמעותי. אם בכל זאת אין לכם סבלנות לחכות, אז אפשר להשתמש במברג שטוח גדול. לא הייתי הכי ממליץ על זה, זה גם כנראה ישאיר לכם סימנים על הגנ'ט. אם אתם לחוצים זה תחליף ביתי אפשרי לכפות חליצה של אופנוע.

כלי עבודה להתקנת צמיג מלא אחורי לקורקינט שיאומי

החלפת צמיג מלא קדמי לקורקינט שיאומי: מדריך וידאו

החלפה לצמיג מלא של הגלגל הקדמי היא עבודה קצת יותר מורכבת מהגלגל האחורי. אם תשימו לב ותעקבו אחרי ההדרכה , תגלו שזה לא כזה נורא. מה שקצת מסבך לנו את העניינים זה הכבל מנוע שמתחבר לקורקינט ומונע בעצם לנתק את הגלגל מהקורקינט. זה גם מקשה להלביש את הצמיג וגם מגביל את התנועה. אפשר לפתוח את הקורקינט ולנתק את הכבל מנוע מהבקר, זה לא מסובך אבל מאוד מסרבל את התהליך.

הטעות הכי קריטית שכל הזמן אני רואה שעושים, גם בסרטונים למיניהם, ואפילו בחנויות מקצועיות זה להרכיב את הצמיג כך שהכבל מנוע מונח כלפי מטה. שאנחנו מכניסים את הצמיג המלא אנחנו מפעילים הרבה לחץ. אם הכבל מנוע יהיה כלפי מטה יש סיכוי טוב שתפגעו בו, וראיתי את זה קורה לא מעט.

אם החלטתם לעבוד ככה לפחות שימו צמיג ישן מתחת לגלגל כך שהחיבור של הכבל בציר יישאר באוויר. אבל את האמת ממש אין צורך בכך. בווידאו אני מראה לכם את השיטה הכי קלה שיש ללא כל הוואג'ראס הזה. אז רק תעקבו בסבלנות אחרי המדריך ותפעלו בדיוק איך שאני מראה. ככה גם תעבדו ללא סיכון לעשות נזק, וגם תעבדו קל ופשוט.

כלי עבודה להתקנת צמיג מלא קדמי

שיתוף מהיר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך