שירות עד הבית או המשרד

חיזוק קורקינט שיאומי

תיקון קורקינט שיאומי: מדריך תחזוקה ותקלות נפוצות

| נכתב ע"י אבירם חורפי
תוכן עניינים

במאמר הבא נעבור על דגשים של תיקון קורקינט שיאומי. נלמד איך לטפל ולבצע תחזוקה בסיסית בקורקינט ותקבלו טיפים על איך לשמור בצורה מיטבית על הקורקינט. ננסה לענות על השאלות הנפוצות לגבי תחזוקה נכונה. בסוף המאמר הכנתי לכם טבלה של כל הברגים שיש בקורקינט שיאומי עם הכלי עבודה המתאימים, כך שנגמרו התירוצים לחוסר תחזוקה בכלי תחבורה שלכם 🙂

תיקון קורקינט שיאומי

תיקון קורקינט שיאומי הוא באמת אחד הקלים והפשוטים. המערכת של קורקינט שיאומי מצוידת במערכת לאיתור וזיהוי תקלות שמכווינה אתכם לזיהוי מהיר של התקלה. ברגע שאנחנו יודעים מה הבעיה, לתקן אותה זה החלק הקל לרוב. כל החלפים והחלקים לקורקינט שיאומי זמינים לרכישה באלי אקספרס או מאתרי מכירות מקומיים. תיקון קורקינט שיאומי הוא ממש כמו לגו. כל שעליכם לעשות הוא לזהות את התקלה לפי המדריך. להזמין את החלק הרצוי ולבצע תיקון לקורקינט. בנוסף יש המון מדריכים ביו טיוב, בעיקר באנגלית אבל גם חלקם גם בעברית. אם אתם מסתבכים, גם בפייסבוק וגם בטלגרם לקורקינט שיאומי יש קבוצות מאוד פעילות שבהן תוכלו להתייעץ. 

בדיקת בטיחות בסיסית

רכשתם את הקורקינט און ליין? הקורקינט עובר כמה חודשים לאחר שהוא יוצא מהמפעל בסין ועד שהוא נוחת אצלכם בסלון. אל תסמכו על הסיניים שכיוונו את הקורקינט לצרכים שלכם. כאשר אתם שולפים את הקורקינט מהקרטון, עברו עליו… 

  • וודאו שכל הברגים מהודקים
  • שיש לחץ אויר תקין של לפחות 50 PSI בצמיגים
  • וודאו מנגנון קיפול כידון לא רופף
  • שהברקס מכוון
 

את הדברים הנ"ל אגב רצוי וכדאי לבצע בשוטף ולא רק לאחר קנייה של קורקינט חדש. כאשר אתם רוכשים קורקינט שיאומי מחנות קורקינטים, הטכנאי של הסדנא עושה זאת בשבילכם. אם הזמנתם את הקורקינט און ליין, כדאי מאוד שתעשו זאת בעצמכם. חשוב לוודא שיש לכם אחריות יבואן כדי שבמקרה של תקלה לא תשלמו על תיקון קורקינט. לא הרבה חנויות לתיקון קורקינטים מקומיות ימכרו לכם קורקינט שיאומי. אלו שכן, יתנו לכם לרוב גיבוי לאחריות כך שלא תצטרכו להמתין לשירות מהיבואן. מעבר לכך היתרון הגדול של לקנות מחנות מקומית הוא שיהיה לכם מענה ושירות הרבה יותר זמין, נגיש ואיכותי. ברוב המקרים זה יהיה שווה את זה למרות שכנראה הרכישה עצמה תהייה קצת יותר יקרה. בטווח הארוך זה ישתלם לכם. 

אל תשכחו, קורקינט שיאומי הוא כלי תחבורה בדיוק כמו קורקינט חשמלי אחר. כמו כל כלי רכב, הוא זקוק לתחזוקה בסיסית וטיפולים. ברכב או אופנוע החוק מחייב אתכם בטסט פעם בשנה. בקורקינט חשמלי המחוקק אמנם לא מחייב אתכם בזה, אבל אם אתם רוצים לשמור על הבטיחות שלכם ולמנוע תקלות בעתיד, כדאי מאוד שתעשו כך. בין אם אתם עושים זאת לבד או בין אם אתם לוקחים את הקורקינט לחנות שמתמחה בתיקון קורקינט שיאומי.

איך למלא אוויר בצמיגים של קורקינט שיאומי

כדי למנוע פנצ'רים, ודאו תמיד שיש לחץ אויר תקין בצמיגים. רוב הפנצ'רים קורים בגלל הזנחה של אוויר בצמיגים. תיקון פנצ'ר של קורקינט שיאומי יכול להיות מתסכל, אז קחו את זה בחשבון שאתם מתעצלים למלא אוויר.

 יצרן הצמיגים של שיאומי CST ממליץ על לחץ אויר של 50 PSI. אני ממליץ לכם לשים 60 PSI. הצמיגים המקוריים של שיאומי הם באיכות מאוד נמוכה. מומלץ לשדרג אותם אחרי תיקון פנצ'ר הראשון. ניתן גם להתקין צמיגים מלאים לקורקינט וכך להימנע מתיקון פנצ'רים או לשדרג לצמיגי 10 אינץ'. קראו את הסקירה המלאה של צמיגים לקורקינט שיאומי כדי להבין יותר טוב איזה צמיג עדיף לכם.

קחו בחשבון שכדי למלא אויר בגלגל הקדמי תצטרכו להשתמש במתאם שקיבלת עם הקורקינט. בלעדיו לא יהיה לכם גישה לונטיל. אני קצת פחות אוהב את המתאם שמקבלים עם הקורקינט ומעדיף להשתמש במתאם קשיח שהוא הרבה יותר נוח לשימוש. 

למלא אוויר בתחנות דלק זה קצת פחות נוח ולבקש כל פעם טובה בחנויות לתיקון קורקינט חשמלי זה גם אופציה לא ממש נוחה. מומלץ לרכוש משאבה לניפוח אוויר של קורקינט שיאומי. המשאבה הזו עובדת על סוללה ונותנת לכם אפשרות לכוון את הלחץ המדויק. היא קטנה, זולה ונוחה לשימוש. כך לא תהיו תלויים באף אחד ותוכלו למלא אויר בקלות. מומלץ כל שבועיים שלושה בערך למלא אוויר בצמיגים. 

מעריך ונטיל לקורקינט שיאומי
המתאם התחתון: מה שמקבלים עם הקורקינט | המתאם העליון: מתאם קשיח ונוח יותר לשימוש.

תיקון ידית גז של קורקינט שיאומי

תיקון ידית גז של קורקינט שיאומי הוא תיקון מאוד פשוט. הרבה פעמים כאשר אתם מרגישים שהמצערת טיפה קשה, אין ממש צורך בתיקון שלה. שימו לב שהגריפ לא צמוד למצערת ומפריע לה. בקורקינט שיאומי מאוד נפוץ שהגריפ נצמד למצערת ובכך מקשה עלייה להסתובב. אם אתם מרגישים שהיא קצת תקועה, כנראה שזה המצב אצלכם. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להרחיק מעט את הגריפ מידית הגז והבעיה תיפתר. 

במידה והקורקינט מצפצף צפצוף אחד ארוך וארבעה צפצופים קצרים אחריו, תצטרכו להחליף את ידית הגז של הקורקינט. הידית גז של קורקינט שיאומי מגיעה עם חיבור פלאג אנד פליי. כל שעליכם לעשות הוא לפרק את הפלסטיקה, לשלוף את הידית גז הישנה ולחבר את החדשה. לא צריך לבצע שום הלחמות או דברים מורכבים. בעזרת מפתח אלן ומברג פיליפס תוכלו בקלות יחסית להחליף ידית גז לקורקינט שיאומי. 

תיקון ידית ברקס של קורקינט שיאומי

תיקון ידית ברקס לקורקינט שיאומי הוא עוד תיקון נפוץ מאוד. אם הקורקינט שלכם מצפצף צפצוף אחד ארוך ועוד חמישה צפצופים קצרים אחריו – הלך לכם החיישן ברקס. החיישן הזה אחראי לעצור את המנוע מתי שאתם לוחצים על ידית הברקס. כל שתצטרכו לעשות הוא להתקין ידית ברקס חדשה. הידיות כיום מגיעים עם חיבור פלאג אנד פליי להתקנה נוחה במינימום מאמץ. בדיוק כמו בידית גז, כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את הפלסטיקה ולחבר את ידית הגז. גם כאן מפתח אלן ומברג פיליפס זה כל מה שאתם צריכים תכלס כדי להחליף ידית ברקס לקורקינט שיאומי.

כיוון ברקסים של קורקינט שיאומי

הידית ברקס צריכה להרגיש מעט קשה ולא לגמרי רכה. כיוון ברקס קורקינט שיאומי מתבצע דרך הקליפר שנמצא על הגלגל האחורי. בעזרת אלן 4ממ יש למתוח מעט את הכבל של הקליפר. ועם אלן 5ממ נרצה להכניס מעט את הצד השני של הקליפר כדי לדחוף את הרפידה לכיוון הרוטור. כאשר אתם מכוונים את הברקס, הקפידו להעיף מבט אל תוך הקליפר כדי לוודא שהרפידות לא נוגעות ברוטור (דיסק).

כדי לבדוק שהברקס המכני באמת תקין, לחצו על ידית הברקס עד הסוף כאשר הקורקינט מכובה ונסו להזיז את הקורקינט. אם הגלגל האחורי ננעל ולא זז- הכל טוב. אם הגלגל מסתובב, אז או שלא חיזקתם מספיק או שהגיע הזמן להחליף רפידות. הקפידו לוודא שכאשר אתם משחררים את הידית, הגלגל מסתובב חלק. 

קליפר של קורקינט שיאומי
שימו לב שאתם מכוונים את הברקס משני הצדדים לפי הצורך. נסו למצוא את נקודת האיזון שנוחה לכם. מבלי כמובן שהרפידות יגעו בדיסק.

כיוון מנגנון הקיפול

אמנם בדגמים האחרונים שיאומי שיפרו מאוד את מנגנון הקיפול שגרם להם ללא מעט כאבי ראש בדגמים הראשונים של הקורקינט. שיאומי השכילו דיי מהר לשדרג ולשפר את מנגנון הקיפול שפעם היה מאלומניום וכיום הוא מפלדה.. בדגם האחרון של הקורקינט הוא בסדר גמור ואין ממה לחשוש. הכידון לא ישבר לכם באמצע הנסיעה, אתם יכולים להיות רגועים. (בהנחה שאתם לא עושים הרמות גלגל וקופצים ממדרכות)

כך או כך קיפול הכידון היא נקודת התורפה של כל הקורקינטים. הסיבה לכך נעוצה בעומס המופעל על אזור זה. אז נכון שאין מה לחשוש מזה שהכידון ישבר, אבל זה לא אומר שאתם יכולים להזניח תחזוקה שלו. שוב, בדיוק כמו בכל קורקינט חשמלי אחר. תחזוקה וטיפול בזמן ימנע תקלות לא נעימות. 

ודאו שמנגנון הקיפול מהודק ומכוון כמו שצריך. חופש בכידון לא רק שישפיע לכם על חווית הרכיבה, הוא גם יגרום עם הזמן לשחיקה של החלקים. לא צריך להשתולל גם ולחזק אותו בטירוף או "לנעול" אותו. מהודק היטב זה מעולה.

כדי לעשות כך, סגרו את הכידון והדקו בעזרת אלן 4 את לשונית הקיפול. אחרי שהידקתם אותה היטב, פתחו את הבורג רבע סיבוב חזרה כדי לאפשר לעצמכם פתיחה נוחה של הקיפול. נסו למצוא את נקודת האיזון בין מהודק מידי לחופש במנגנון. אם זה בלתי אפשרי תצטרכו לפתוח את מנגנון הקיפול. בעזרת מפתח פתוח 8/10 לפתוח מעט את התבריג הפנימי כדי לאפשר לבורג של הלשונית להיכנס יותר פנימה ובכך למנוע את החופש והתזוזה בקיפול.

אם תזניחו את החופש הזה, המתכת תשחק לאט לאט ואז אולי תגיעו למצב שתהיו חייבים להחליף את המנגנון קומפלט.

מנגנון קיפול של קורקינט שיאומי
מנגנון הקיפול של קורקינט שיאומי החדש הוא בטוח לחלוטין. יחד עם זאת, חשוב לעשות לו תחזוקה שוטפת.

האם אפשר לרכב בגשם עם קורקינט שיאומי?

ממש לא. תפס אתכם גשם באמצע רכיבה? הקורקינט לא ימס או יפסיק לעבוד. קורקינט שיאומי מדורג IP54 במדד אטימות למים. זה אומר שגשם קל בלבד לא יפגע בו. אבל בקורקינט יש הרבה אלקטרוניקה, וזה לא הולך ביחד עם מים. בנוסף, מים גורמים לקורוזיה. קורקינט שעמד בגשם או קיבל מנה גדושה של מים יכול גם לעשות לכם בעיות בהמשך ולאו דווקא באותה שניה שפגעו בו המים. תיקון קורקינט שיאומי שחדרו אליו מים יכול בקלות להיגמר בהשבתה של הכלי מכיוון שהתיקון יהיה יקר מדי. כמו שלא תשאירו את הטלפון הסלולרי בגשם… אל תשאירו את הקורקינט שלכם בגשם. 

האם אפשר להשאיר קורקינט שיאומי ברכב?

אחד היתרונות בקורקינט שיאומי הוא הפרקטיות שבו. ניתן בקלות לקפל אותו לתא המטען או למושב האחורי של הרכב ולהשתמש בו בעת הצורך. זכרו שבקיץ הישראלי הטמפרטורות ברכב יכולות להיות מאוד גבוהות. אם אתם משאירים את הקורקינט ברכב בחודשים החמים של הקיץ, זה יכול לפגוע בביצועים של הסוללה ולקצר את חייה. אם אתם רק מעמיסים אותו כדי להחנות את הרכב ולהשתמש בקורקינט – אין בעיה בכלל. אבל להשאיר את הקורקינט במשך יום שלם בתא מטען של רכב באמצע הקיץ הישראלי – לא בריא בכלל. 

תיקון סוללה של קורקינט שיאומי

הסוללה בקורקינט שיאומי היא דיי מתוחכמת יחסית לסוללות אחרות בשוק. כרטיס ניהול של הסוללה יכול לתת לכם אינדיקציה אם יש או אין בעיה בסוללה מבלי בכלל לבדוק אותה עם וולטמטר. דרך הבלוטוס אפשר להתחבר לאפליקציה ולקבל נתונים בסיסיים כמו מתח הסוללה. בקורקינט שיאומי יש סוללה של 36V כלומר בטעינה מלאה המקסימום מתח יהיה 42V. אם אין לכם 42V בטעינה מלאה אז זה כבר אינדיקציה שמשהו לא תקין עם הסוללה.  

אם תפתחו את מכסה הסוללה ותסתכלו על החלק העליון של הסוללה, היכן שיושב כרטיס ניהול הסוללה, תוכלו לשים לב שיש נורה שדולקת. לנורה הזו יש שתי מצבים

  • כחול – נותן לנו אינדיקציה שהסוללה תקינה
  • אדום מהבהב – סימן שיש בעיה עם הסוללה
 

לסוללה יש מגוון תקלות נפוצות כגון הלחמות שבורות, בעיה עם כרטיס ניהול הסוללה (BMS) או בעיה בטעינה. תיקון סוללה של קורקינט שיאומי או תיקון סוללת ליתיום בכלל זה דבר שלא מומלץ לכם לבצע בבית. טעות בתיקון כזה יכולה לעלות לכם ביוקר. במקרה ויש בעיה עם הסוללה, מומלץ בחום לגשת לבעל מקצוע. אל תקחו סיכונים מיותרים. בכל תיקון אחר תעשו מקסימום נזק לקורקינט. אם תשחקו עם הסוללה והיא תתלקח לכם בבית – זה יהיה מצב לא נעים בכלל. 

יש דבר אחד שתוכלו לבצע בעצמכם וזה איפוס של הBMS. ליד הנורה שעל הכרטיס יש כפתור שאם תלחצו עליו זה יאפס אותו. אם זה לא פתר את התקלה – עשו טובה ואל תסתכנו. גשו לבעל מקצוע שיבדוק מה העניין. ברוב החנויות אפילו בדיקה לא תעלה לכם כסף.

איפוס הגדרות  

במידה והקורקינט שלכם לא מגיב, לפני שאתם מאפסים להגדרות יצרן, תוכלו לעשות לו ריסט ע"י ניתוק הסוללה. פתחו את מכסה הסוללה בחלק התחתון בעזרת מפתח T10. מהסוללה יוצאים שני חוטים עבים יחסית בצבע שחור ואדום. חוטים אלו מחוברים אל הבקר עם קונקטור בצבע צהוב. נתקו את החיבור מהבקר והמתינו 30 שניות. חברו חזרה ובדקו אם הקורקינט חזר לתפקד. 

אם חלילה הקורקינט שלכם השתגע או שיחקתם עם ההגדרות ומשהו נראה לכם לא תקין, תוכלו לאפס את הקורקינט בחזרה להגדרות יצרן. אם יש לכם פריצה, קחו בחשבון שתצטרכו לעשות אותה מחדש לאחר האיפוס.

כדי לאפס קורקינט שיאומי תצטרכו להשתמש בשתי ידיים וכך זה עובד:

  1. כבו את הקורקינט ע"י לחיצה ארוכה על כפתור ההפעלה.
  2. לחצו על כפתור ההפעלה. סחטו את המצערת עד הסוף. לחצו על ידית הברקס. את כל זה יש לעשות בו זמנית וביחד.
  3. המתינו ככה 3 שניות.
  4. שחררו את הידיים.
  5. כל הכבוד – הקורקינט שלכם חזר להגדרות יצרן.
 

לאחר ביצוע האיפוס, כל המידע ימחק ותצטרכו להגדיר את החיבורים באפליקציה מחדש במידה ויש כאלו.

איפוס קורקינט שיאומי
איפוס הקורקינט - כבו את הקורקינט ולחצו ביחד 3 שניות על כל החלקים המסומנים

סיכום

אמנם תיקון קורקינט שיאומי הוא פשוט ביחס לקורקינטים חשמליים אחרים. יחד אם זאת אל תשכחו, טיפולים ותחזוקה בסיסית מונעת תקלות בעתיד. מומלץ כל 500 קמ בערך לעשות טיפול לקורקינט. גם בשביל הבטיחות שלכם וגם כדי למנוע תקלות ותיקונים עתידיים שאם רק הייתם עושים טיפול בזמן – היה נחסך ממכם תיקונים מיותרים. 

קורקינט שיאומי נותן לכם עלות מול תועלת נהדרת. למען האמת גם תיקון קורקינט שיאומי הוא לא כזה נורא. סמכו עליי שאני אומר לכם שהתיקונים בקורקינט הזה הם הרבה יותר פשוטים מתיקון של קורקינטים חשמליים אחרים.

סעו בזהירות ועם קסדה. הצלחה בתיקון קורקינט 🙂

נספח: מידות ברגים וכלי עבודה לתיקון קורקינט שיאומי

אם אתם לא בטוחים איזה כלי עבודה צריך לתיקון קורקינט ו/או איזה בורג צריך, תעיפו מבט בטבלה. את כלי העבודה תוכלו לרכוש בכל חנות כלי עבודה וברוב הטמבוריות. בכל מקרה אני משאיר לכם קישור של מדריך הרשמי למשתמש של קורקינט שיאומי (אנגלית). אם יש לכם ספקות נוספים או צריכים מידע רשמי של שיאומי. 

פריטמיקוםכלי עבודה
בורג רגליתרגליתאלן 4 
בורג ציר אחוריגלגל אחורי אלן 4 
בורג מכסה מנועגלגל קדמיT20
בורג כנף אחוריתכנף אחוריתאלן 2.5
בורג כבל ברקסקליפראלן 4
בורג קליפרקליפראלן 5
ברגי דיסקדיסק (רוטור)אלן 3
בורג מצערתמצערת (ידית גז)אלן 3
בורג ידית ברקסידית ברקסאלן 5 
ברגי כידוןמתחת לכידוןאלן 3
ברגי חביקהסטםאלן 5
בורג סטירינגבתוך הקיפולאלן 5
בורג אחיזת צווארבקיפול מאחורי הפלסטיקאלן 3
פין אחיזת צווארבקיפול מאחורי הפלסטיקדורן
כיסויי פלסטיקמזלג אחורי וקדמיאלן 2.5
בורג ציר קדמיציר קדמימפתח 18
בורג לשוניתלשונית במפרק קיפול אלן 4
ברגי מכסה סוללהתחתית הקורקינטT10
בורג נף קדמיתכנף קדמיתאלן 3
תבריג קיפול כידוןבתוך הקיפולמפתח 8/10

תלוי איזה תקלה, רוב התקלות הן דיי פשוטות. תוכלו למצוא באתר שלנו מדריכים שונים שיעזרו לכם לבצע את העבודה.

אנחנו עובדים רק באזור צפון חדש של תל אביב.

צפון ישן, מרכז תל אביב ודרום תל אביב לא נמצאים באזור שירות שלנו.

יכול להיות מגוון סיבות לכך שהקורקינט לא נדלק.

נסו לוודא שהקורקינט נטען ואם הוא עדיין לא נדלק אז אפשר לנסות לנתק את הסוללה מהבקר ולחבר שוב.

במידה וזה לא עובד, צרו אתנו קשר לביקור טכנאי.

קורקינט שיאומי הוא לא נגד מים. אם תפס אתכם גשם באמצע הרכיבה אין צורך להילחץ.

אבל אסור לרכב בשלוליות או להשאיר את הקורקינט בגשם.

אם יש אור ירוק על המסך – אתם על מצב חיסכון.

לחצו פעמיים על כפתור ההפעלה ותחזרו למצב רגיל כאשר האור הירוק יעלם.

שיתוף מהיר:

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך

יצירת קשר

לפרטים נוספים והתאמת חבילה לחברה שלכם