איך לקנות אופניים חשמליים

איך לקנות אופניים חשמליים: כל מה שאתם באמת חייבים לדעת

| נכתב ע"י אבירם חורפי
תוכן עניינים

זה לא עוד מדריך עמום וכללי על איך לקנות אופניים חשמליים. גם לא תמצאו כאן המלצה על מותג כזה או אחר. במאמר הבא נלווה אתכם בתהליך הרכישה של אופניים חשמליים חדשים וגם יש חלק על אופניים חשמליים יד 2. נצלול לעומק המורכבות של תהליך הרכישה ונדבר באופן פרקטי על המשמעות וההשפעה של החלטה כזו או אחרת. בכל חלק שילבתי טיפים ודגשים על הדברים שפחות יגידו לכם בחנויות אופניים חשמליים. הרעיון הוא לתת לכם את הכלים וההבנה לעשות את הבחירה הנכונה לצרכים שלכם.

רוצים את התכלס?? בסוף המאמר תמצאו סיכום של 15 נקודות הכי חשובות שצריך לשים אליהם לב בבחירת אופניים חשמליים. 

קריאה מהנה 🙂

הגדרת תקציב ודרישות

לפני שאתם בכלל חושבים על מותג מסוים, סוללה כזו או אחרת, צמיגי בלון או שיכוך מלא… חשוב שתגדירו לעצמכם תקציב. הגדרת תקציב עושה סדר בבלגן מכל האפשרויות של אופניים חשמליים. הגדרת תקציב מאפשרת לנפות אופציות לא רלוונטיות שרק מסבכות ומבלבלות אתכם. 

חשוב שתבינו את הצרכים שלכם והדרישות מהאופניים. אם אתה שליח של וולט או אם את אמא שצריכה לקחת שתי ילדים לגן, מן הסתם מדובר פה על רכישה שונה לגמרי. נסו לאפיין מה אתם צריכים מהאופניים כדי שתקנו משהו שמתאים לצרכים שלכם. 

אחרי שהגדרתם תקציב ואפיינתם דרישות, אתם רוצים לבצע תחקיר ברשת. לרוב היצרנים, היבואנים והחנויות יש אתר אינטרנט עם מחירים. אל תתעצלו ותבצעו תחקיר כאשר המטרה שלכם בשלב הראשוני היא לא למצוא אופניים מתאימים אלא להגיע לחנות הנכונה בשבילכם. על הדרך כמובן אתם גם רואים כלים שונים ומשווים מחירים. חשוב שתתפקסו על המטרה הראשונית שהיא – היכן תבצעו את הרכישה. השאר כבר יגיע על הדרך.

תקראו המלצות, דברו עם חברים, ופשוט צאו לעשות נסיעות מבחן בין החנויות. במהלך הסקר שוק בין החנויות יעלו לכם תובנות שיעזרו לכם לקבל החלטה. אני רואה כל כך הרבה אנשים שפשוט מוותרים על נסיעת מבחן – אולי הדבר הכי משמעותי שמאפשר לכם לבדוק בצורה הכי בסיסית אם האופניים נוחים לכם או לא. 

אופניים חשמליים מוצר מדבקה

כדי להבין איך לבחור חנות נכונה ולמה זה חשוב יותר מבחירת האופניים עצמם, צריך להבין יותר טוב את שוק האופניים החשמליים בישראל. רוב האופניים חשמליים הם מוצר מדבקה. מזה אומר מוצר מדבקה? מוצר מדבקה זה אופניים שהיבואן לא השקיע בהם תקציבי פיתוח אלא קנה אותם מפס ייצור קיים. שם עליהם מדבקה עם המותג שלו והעמיס לקונטיינר. למעשה גם אתם יכולים ללכת לאותו מפעל בסין ולבקש אופניים חשמליים שיש עליהם מדבקה עם השם שלכם, ולכן קוראים לזה מוצר מדבקה. 

בטח שמתם לב שרוב האופניים החשמליים נראים דיי דומים אחד לשני. לא מעט מהמותגים שאתם רואים אכן יוצאים מאותו פס ייצור אבל עם שם אחר. זאת הסיבה שהמותג לבדו הוא קצת פחות חשוב בבחירה שלכם. בהגדרת תקציב שלכם אתם גם מגדרים פחות או יותר את איכות האופניים. 

אופניים חשמליים שתקנו בתקציב של 5,500 שקלים ומעלה אמורים להיות אופניים טובים ואמינים. וזה לא משנה אם קוראים להם X או Y. כל זה כמובן בהנחה שלא קניתם חתול בשק, ולכן בחירת החנות והשירות שתקבלו היא הרבה יותר חשובה מהמותג עצמו. לפחות בישראל. 

חנות אופניים חשמליים או חנות אונליין

אז איך יודעים מהי החנות הנכונה? חנות נכונה תהייה חנות שתדע לתת לכם את השירות הכי טוב ולאו דווקא את המחיר הכי טוב. לכן, תשתדלו להימנע מלבצע את הרכישה אונליין. אופניים חשמליים זה כלי תחבורה שזקוק לטיפולים ותחזוקה. אם אתם לא חוסכים סכום מאוד משמעותי – תעדיפו תמיד חנות פיזית שתדע לתת לכם שירות. 

הנה כמה דוגמאות למה לא תוכלו לעשות אונליין: 

  • לחוש את איכות האופניים
  • לעשות נסיעת מבחן
  • לקבל הסבר מעמיק על המוצר
  • להרגיש את המוכר ולהתרשם מהחנות
  • להתרשם מהסדנא והשירות הטכני של החנות
  • לקבל שירות איכותי ונגיש לאחר הרכישה
  • לדבר עם לקוחות מזדמנים שאולי מרוצים ואולי לא מהשירות.
 

כיום המחירים באינטרנט הם דיי דומים לחנויות במיוחד אם זה מותג מוכר. אם זה יותר זול משמעותית, כדאי שתבררו טוב למה. שזה לא עודפים, דגמים מיושנים או אופניים שעמדו הרבה זמן במחסנים. לפני שאתם קונים אופניים חשמליים, חשוב שטכנאי יעבור עליהם כדי לוודא שהם תקינים אחרי המסע מסין. שהברקסים מכוונים, שיש אויר בגלגלים, שהברגים בשלדה לא רופפים, שהסוללה נכנסת לטעינה ועוד… אופניים חשמליים שתרכשו אונליין יגיעו בקרטון ללא הרכבה ובדיקה שהם תקינים.

בחנות אם חלילה תהייה לכם בעיה, תהיו רגועים שיש לכם אבא ואמא לאופניים. ברגע שאתם רוכשים מחנות, תמיד תוכלו לחזור לשם וכנראה שהשירות שתקבלו יהיה טוב יותר. יצרתם סוג של מערכת יחסים ואמון בסיסי עם העובדים בחנות. מערכת יחסים שחשוב שתהייה לכם כי חנות טובה נמדדת בשירות שלאחר המכירה ולא המכירה עצמה. לכן, ההמלצה הכי טובה היא פשוט לשאול את החברים שלכם מהיכן הם רכשו ואם הם מרוצים מהשירות.

אתם תצטרכו שירות טכני לטיפולים שוטפים, תיקון פנצ'ר, כיוון ברקסים ותקלות כאלו או אחרות. לכן חשוב שהחנות שאתם בוחרים לקנות ממנה תהייה נגישה ואמינה. את הכמה שקלים שתחסכו ברכישה באינטרנט, כנראה תוציאו על שירות גרוע. חנות שיש לכם כבר מערכת יחסים איתה, לא תריב אתכם על הדברים הקטנים.

אופניים חשמליים ביגפוט או אופניים חשמליים סטנדרטיים 

אז לאחר שיש לנו תקציב והבנו ממי לרכוש את האופניים, צריך להחליט על הגודל הרצוי. הגודל של אופניים חשמליים ברוב המקרים נגזר מגודל הגלגלים. אופניים חשמליים עם קוטר גלגל של 20 אינץ' הם הכי פופולאריים. עמה מה, ככל שקוטר הגלגל גדול יותר תהייה לכם רכיבה מהנה ואיכותית יותר. אם יש באפשרותכם מבחינת תקציב ומקום אחסון לקנות אופניים עם קוטר גלגל של 26 אינץ' אתם יותר תהנו. אם אתם צריכים להרכיב עליהם ילד או שתיים… אז בוודאות יהיה לכם יותר נוח. 

כמובן שישנם אופנים עם קוטר גלגלים קטן כגון 14 אינץ' או 16 אינץ' אם אתם בעלי מבנה גוף קטן או מחפשים אופניים חשמליים קומפקטיים זה יכול להתאים. אם אתם לא חייבים, עדיף שפחות תלכו על המידות האלו. לרוב זה אופניים חלשים יחסית ואיכות הרכיבה היא הרבה פחות טובה. אם אתם מחפשים משהו קומפקטי עדיף כבר שתלכו על קורקינט חשמלי. 

גלגלי ביגפוט של אופניים חשמליים
צמיגים רחבים על ג'נטים מגנזיום עם צמיגי כביש של אינובה. כנראה שרוב הרכיבה שלכם תהייה על אספלט אז אין ממש הגיון בצמיגי שטח.

מה הקטע של הצמיגים הרחבים האלה כמו של אופנוע? צמיגים אלו הם בעלי רוחב של 4 אינץ' להבדיל מהצמיג הסטנדרטי שהוא 2 אינץ'. לכן מכנים אותם ביג פוט, צמיגי בלון, פאט בייק או כל כינוי אחר שבטח שמעתם. 

היתרון הכי גדול של צמיגים רחבים זה המראה. רוב האנשים פשוט אוהבים איך שזה נראה ולאו דווקא בגלל איזה יתרון טכני מהותי. כיום ניתן גם להרכיב על הג'אנט של פאט בייק צמיגים של אופנוע. צמיגים של אופנוע הם יותר עבים מצמיגים של אופניים ולכן זה פתרון מעולה למי שסובל מפנצ'רים. עם צמיגים כאלו תגלו ירידה דרסטית בתיקוני הפנצ'ר. אם אתם באיזור שירות שלנו, נשמח להתקין לכם כאלו. 

עוד יתרון שתקבלו עם צמיגים רחבים הוא שיכוך ובלימת זעזועים טובה יותר. צמיגים רחבים הם בעלי שטח פנים גדול שבא במגע עם הכביש. ביחד עם לחץ אוויר נמוך של אזור ה 20 PSI, ספיגת זעזועים היא טובה יותר מאשר צמיגים רגילים ששם לחץ אוויר הוא אזור ה 40 PSI עם חתך צר. 

החיסרון הכי גדול של פאט בייק יהיה המשקל. אם אתם מחפשים אופניים קלות, אז זאת לא תהייה בחירה טובה עבורכם. אופניים חשמליים ביג פוט הם כבדים ומגושמים יחסית. הצמיגים הרחבים יגרמו לרעש חזק יותר בזמן הנסיעה במיוחד אם יש לכם צמיגי שטח. לפעמים גם בגלל הגודל, תרגישו משיכה קלה לצדדים במזלג הקדמי. 

גלגלי מגנזיום או גלגלי שפיצים

יש לנו שתי אופציות עיקריות לסוג החומר של הג'נטים:

  1. שפיצים, חישורים בשמם המקצועי. 
  2. ג'נטים "מגנזיום"
גלגלי מגנזיום של אופניים חשמליים
הגלגלים לא באמת עשויים ממגנזיום אבל הם בהחלט יותר חזקים ואמינים מגלגלי שפיצים.
מנוע של אופניים חשמליים
גלגל שפיצים בנוי על מנוע של חברת 8FUN המוכרת.

אופניים חשמליים עם גלגלי שפיצים יהיו זולים יותר לרוב. צריך לשים לב שגלגלי שפיצים דורשים תחזוקה שנקראת איזון גלגל בטיפול תקופתי.  אם לא תעשו כך, אתם מסתכנים שיתחילו להישבר לכם שפיצים, דבר שיכול להרוס את הגלגל ולהסתיים בתיקון יקר שנקרא בניית גלגל. היתרון של השפיצים מתבטא בגמישות הגלגל שתורמת לנסיעה רכה יותר. אם אתם גרים קרוב לים, מומלץ לא להשאיר את האופניים בחוץ או לפחות לכסות אותם כי המלח והחול מאוד אוהבים להחנות על השפיצים ולאכול אותם. 

ג'נטים "מגנזיום" לא ממש עשויים ממגנזיום ולכן המרכאות. ג'נטים שקוראים להם מגנזיום לאופניים חשמליים עשויים מסגסוגת אלומיניום. מגנזיום הוא חומר מאוד יקר ואין שום סיכוי שבאופניים חשמליים סטנדרטים יהיו גלגלים ממגנזיום.

ג'נטים אלו עשויים יציקה של סגסוגת אלומיניום מחוזק, מה שהופך אותם לחזקים ואמינים יותר לאורך זמן. רובם גם יסכימו שהם פשוט נראים יותר טוב. החיסרון הוא שאם יהיה לכם בעיה בג'נט, תצטרכו לרכוש אחד חדש קומפלט. אם זה אחורי ששם נמצא המנוע, אולי תהיו בבעיה מכיוון שבית המנוע הוא חלק אינטגרלי מהג'נט. אם זה לא יהיה אותו הג'נט בדיוק עם אותו בית מנוע, זה לא יתאים למנוע הקיים.

סוללה לאופניים חשמליים

אז הגדרנו תקציב ונסגרנו על גודל אופניים. עכשיו נשאר לבחור את המערכת החשמלית שתניע את הכלי שלכם. בטח שמעתם כל מיני מושגים כמו וואט, אמפר, אמפר שעה, וולט וכו… כאשר אנחנו באים לבחור מערכת חשמלית לאופניים, אנחנו מתחילים בסוללה. הסוללה היא למעשה הרכיב שממנו נגזרת כל המערכת החשמלית של האופניים.

סוללה היא עולם ומלואו. אם אתם רוצים להבין לעומק איך הסוללה עובדת ומה כל המושגים האלו אומרים, אתם מוזמנים לקרוא את המאמר על סוללה לאופניים חשמליים. מאמר זה מכסה לעומק את כל נושא הסוללות של אופניים חשמליים. 

כיום הסוללה הכי פופולרית בשוק היא סוללה של 48V .כמובן שיש עדיין סוללה של 36V וגם סוללה של 60V. האחרונה היא יותר ויותר פופולרית בשנים האחרונות. ברור שככל שאנחנו עולים בוולט אנחנו נקבל אופניים חשמליים חזקים יותר, אבל גם יקרים יותר. בסופו של דבר זה צריך להיכנס למסגרת התקציב שלכם ו/או להתאים לצרכים שלכם. אם אתם חייבים אופניים חזקות, אבל אין לכם תקציב, תוכלו ללכת על אופניים יד 2. לרוב הגדול של האנשים 48V עושה את העבודה נהדר. 

הדבר השני שנרצה לשים לב אליו בסוללה הוא האמפר שעה, AH. אמפר שעה זוהי מידת קיבולת האנרגיה שיש בסוללה. אם תרצו, מיכל הדלק של האופניים. כיום הסוללה הנפוצה ביותר של 48V היא סוללה בעלת קיבולת של 15AH. שימו לב, הנתונים האלו לרוב מסומנים על מדבקה בתחתית הסוללה. 

סוללה עם 10AH היא יחסית קטנה וקיימת בעיקר באופניים חשמליים זולים של מערכות 48V. מצד שני תוכלו גם לרוב לשדרג לסוללה עם 20AH שמאוד פופולארית אצל שליחים שצריכים קיבולת גדולה. חשוב שתבינו כמה ק"מ אתם הולכים לעשות לטעינה כי סוללה היא רכיב יקר. אם אתם לא צריכים לעשות הרבה ק"מ, חבל שסתם תוציאו כסף על סוללה עם קיבולת גדולה.

שבוחרים קיבולת לסוללה, חשוב גם להתייחס לגודל המנוע והבקר. אם יש לכם מנוע גדול, כי שידרגתם או כי יש לכם תלת אופן או כל סיבה אחרת… סוללה עם קיבולת של 10AH לא תהייה מספיק טובה. ככל שהמנוע והבקר גדולים יותר, הם זוללים יותר אנרגיה. תחשבו על משאית עם מיכל דלק של רכב קטן, היא כנראה לא תגיע רחוק. 

אין לכם באמת אפשרות לדעת מה יש בתוך מעטפת הסוללה, ולכן כאן שוב נמדדת האמינות והשירות של החנות ממנה אתם רוכשים. במקרה של בעיה החנויות האינטרנטיות ישלחו אתכם לשבור את הראש עם היבואן. חנות פיזית, תטפל לכם בכל הבירוקרטיה כחלק משירות ואחריות כלפיכם. 

כיום רוב הסוללות באופניים חדשים בנויות מתאים סיניים. רציתם בזול לא?. אופניים חשמליים עם סוללה מתאים של חברות מוכרות כמו סמסונג, פנסוניק או LG יהיו יקרים הרבה יותר. לרוב מראש אלו יהיו אופניים חשמליים עם רכיבים איכותיים כך שהמחיר שלהם היה יקר משמעותית בכל מקרה. אל תצפו בכלל לתאים דרום קוריאנים באופניים שעולות עד אזור ה 5,000 שקלים.

זה לא אומר שתאים סיניים הם גרועים באופן גורף. אבל חשוב שתדעו מה יש בסוללה שלכם ולא תחיו באשליות. ההבדל העיקרי בין תאים סיניים לתאים איכותיים יהיה במחיר, באורך החיים וביכולת שלהם לעמוד בעומס. תאים סיניים יחזיקו לכם באזור השנתיים. תאים דרום קוריאנים יחזיקו לכם כפול זמן ואפילו יותר, כמובן שזה תלוי גם באופי השימוש שלכם. 

במעמד הרכישה חשוב שתבינו מה קורה במקרה שמשהו לא תקין עם הסוללה. תקלה בסוללה זה לא תיקון פנצ'ר או בעיה מינורית. בדיוק בשביל זה יש לכם אחריות. הדבר האחרון שאתם רוצים במקרה של תקלה זה שישלחו אתכם לריב עם איזה מישהו שלא מולו ביצעתם את הרכישה. 

בקר של אופניים חשמליים

בקר נמדד באמפר. לא אמפר שעה, רק אמפר. אמפר שעה זה מידת קיבולת כפי שכבר ציינו. אמפר שהבקר מוציא למנוע, זה זרם. הבקר הוא בעצם המוח והלב של האופניים. התפקיד שלו זה לנהל את המערכת החשמלית. למעשה, כל החלקים של המערכת החשמלית מחוברים לבקר שתפקידו לקבל ולהוציא פקודות.

מה שרלוונטי לרכישה שלכם הוא בעיקר כמה אמפר הבקר יודע להוציא למנוע. הבקר מושך את האנרגיה המאוחסנת בסוללה, מעבד אותה ומוציא אותה למנוע שהלכה למעשה מסובב את הגלגל של האופניים כאשר אתם סוחטים את המצערת.

ככל שהבקר יודע להוציא יותר אמפר, כך תקבלו יותר כוח. לאו דווקא מהירות אלא כוח בעליות, כוח בפתיחה מאפס לתאוצה מלאה, כוח סחיבה או בקיצור מומנט. 

בקר לאופניים חשמליים
על הבקר יהיה לכם נתונים כמו אמפר מקסימלי, אמפר רציף וכמובן את המתחים שהבקר יודע לעבוד איתם

רוב הבקרים הסטנדרטים מוציאים באיזור ה 14 או 15 אמפר מקסימום. הבקרים באופניים היקרות יותר מוציאים משהו באיזור בין 18 ל 20 אמפר מקסימום. ברף העליון של המחירים אתם בטח תקבלו באזור 22 עד 25 אמפר מקסימום. מעבר לכך זה כבר שידרוגים לבקרים גדולים יותר ולא בקרים "סטוק". 

מנוע בראשלס

מנוע של אופניים חשמליים נמדד בוואט, וואט הוא נתון שלמעשה נגזר ממתח הסוללה והזרם של הבקר, אבל המנוע חייב להיות בעל יכולת לקבל אותו. מנוע לא מתאים – עלול להישרף. החישוב הוא כזה: וולט (הסוללה) כפול אמפר (שהבקר מוציא) שווה וואט.

Volt X Amp = Watt

אם התבלבלתם או מבלבלים אתכם, פשוט תעשו את החישוב לפי הנתונים הרצויים.

לדוגמא:

48V X 12A= 576W

מערכת 48 וולט עם בקר שיודע להוציא אמפר רציף של 12 אמפר צריכה מנוע של 500 וואט. כאשר היצרן אומר לכם את וואט המנוע, הוא מחשב אותו לפי שימוש ממוצע. החישוב הזה נעשה לפי האמפר הרציף שהבקר מוציא למנוע ולא האמפר המקסימלי. האמפר המקסימלי משחק תפקיד בשיא העומס של המערכת. ברגעים אלו בדוגמא שלנו הבקר יוציא למנוע 25 אמפר, כלומר באזור ה1,200 ואט. מזה שיא העומס? פתיחות, עליות קשות, משקל גדול…. לכן חשוב שהמנוע ידע להתמודד עם הזרם שהבקר נותן לו או שהוא עלול להישרף. גם האמפר המקסימלי וגם האמפר הרציף מצוינים על הבקר. חשוב להבין שמנוע שמדורג ל500 וואט ידע להתמודד גם עם יותר כל עוד מדובר על עומס רגעי ולא עומס קבוע. 

כבל מנוע לאופניים חשמליים
מצד שמאל: קונקטור של מנוע סטנדרטי 250/350W. מצד ימין: קונקטור של מנוע 750W. מעל זה כבר רצוי שלא יהיה בכלל קונקטור שיהווה נקודת תורפה.

אם אתם קונים אופניים חשמליים עם מנוע גדול יותר מהממוצע, חשוב שתשימו לב לחיבור של כבל המנוע לבקר. במנועים שמקבלים זרם גדול חשוב שיהיה קונקטור שיודע להכיל את הזרם המבוקש ולא קונקטור סטנדרטי שהוא בסיכון לעשות לכם בעיות בהמשך

שלא יעופו עליכם עם מושגים מפוצצים כמו בראשלס. כיום כל המנועים באופניים חשמליים זולים ויקרים כאחד אלו מנועי בראשלס, כלומר ללא מברשות. מברשות זאת כבר טכנולוגיה שיצאה משימוש ולא קיימת באופניים חשמליים. לפחות לא בישראל. 

מנוע מרכזי זה מנוע הממוקם מתחת לפדלים והוא קיים בעיקר באופני שטח חשמליים. מנוע זה יכול להפיק מומנט גבוה במהירות נמוכה, מה שכמובן מתאים לתנאי שטח. באופניים חשמליים עירוניים, יש מנוע טבורי, האב מוטור. מנוע זה ממוקם במרכז הגלגל ומכאן שמו. 

ברקס הידראולי או ברקס מכאני

מערכת ברקסים זה משהו שהרבה לא שמים עליו דגש. אז לא רק שחשוב שיהיה לכם בלימה איכותית, דרך מערכת הברקסים אפשר ללמוד אם השקיעו בכם עד הסוף או לא. הברקסים הם רכיב שעולה לא מעט ליבואן וליצרן. ההבדל במחיר בין מערכת ברקסים פשוטה למערכת ברקסים איכותית הוא הבדל מאוד מהותי ויקר יחסית. לכן, שרוצים להוריד במחיר של אופניים חשמליים – זה המקום שיחסכו בו. רציתם בזול לא?:) אופניים איכותיות יגיעו לרוב עם מערכת ברקסים של יצרן מוכר כמו טקטרו או שימנו. פשוט חפשו את הלוגו על ידית הברקס. גם על הקליפר (!) וגם על הדיסק (!). 

ברקסים שמן של טקטרו
מערכת ברקסים הידראולית של טקטרו. אם יש לכם מערכת ברקסים של יצרן כמו טקטרו, אז השקיעו בכם.

אם יש לאופניים שאתם קונים מערכת ברקסים של יצרנים אלו, סביר להניח שאלו אופניים איכותיות. ההיגיון אומר שהיצרן לא משקיע במערכת ברקסים יקרה כדי להזניח את כל השאר. אם כבר הוא השקיע בברקסים, סביר להניח שהוא השקיע בשאר הרכיבים.

מערכת בלמים עם דיסק היא הכי פופולרית ומתחלקת לשתיים: ברקסים הידראוליים וברקסים מכניים. ברקס הידראולי נחשב איכותי יותר. כאן הבוכנות לוחצות את הרפידות לדיסק בעזרת לחץ שמן. ברקס מכני מזיז את בוכנה אחת בעזרת כבל.

היתרון בברקס הידראולי שאין צורך לכוון אותו כי לחץ הידראולי שומר על הרפידות קרוב לדיסק. ברקס מכני תצטרכו לחזק / לכוון מדי פעם. 

היזהרו מכל מיני ברקסים הידראוליים של יצרנים עלומים. אתם כאילו תקבלו ערך מוסף כי זה ברקסים הידראוליים, אבל מהר מאוד אתם יכולים למצוא את עצמכם עם נזילות ותקלות לא נגמרות. ברקסים של חברה מוכרת לא יזייפו לכם. 

טיפ: תמיד תעדיפו ברקס מכני של חברה מוכרת על ברקס הידראולי של מותג מדבקה. 

אופניים חשמליים פשוטות מגיעים עם ברקס שקוראים לו V. זה לא שברקס וי הוא בהכרח נחות. פשוט זה מה שהיבואן בוחר כדי לספק לכם אופניים חשמליים במחיר זול. ברקס וי עובד כך שהרפידה לוחצת על הגנ'ט עצמו ולא על דיסק. בשוק אופניים חשמליים בישראל לא מביאים כבר ברקסים וי איכותיים כמו פעם, ולכן הם נוטים להתבלות מהר יחסית. לאו דווקא הרפידות עצמן, אלא כל המנגנון.  

כיום אם יש לכם אופניים חשמליים עם  ברקס V – כנראה שיש לכם אופניים חשמליים בייסיק.

ידית ברקס של טקטרו
ברקס מכאני של טקטרו. ודאו שגם הקליפר הוא איכותי ולא רק הידית.
Tektro V Brake
ברקס V של טקטרו. כיום בגלל שיקולי עלויות, סיכוי קלוש שיהיה לכם ברקס V כזה.

שילדה של אופניים חשמליים

בולם EXA A5
אם הלכתם על שיכוך מלא, ודאו שיש לכם בולם איכותי. זה לרוב גם יעיד על כך שהיצרן השקיע באופניים מעבר לסטנדרט.

שלדה של אופניים חשמליים סטנדרטית היא כזו שיש לה בולמים רק מקדימה. שלדה שיכוך מלא תהייה עם בולמים מקדימה ובאמצע. ישנה גם שלדה שנקראת רמה נמוכה, שלדה זו בנויה ככה שהרמה לא ישרה כמו ברוב השילדות. שלדת רמה נמוכה מתאימה בעיקר למי שמתקשה לעלות על האופניים בגלל רמה ישרה. 

שלדה עם שיכוך מלא מן הסתם תהייה יקרה יותר, אבל גם יותר כבדה. אופניים חשמליים מגיעים לרוב עם בולם מאוד פשוט ובסיסי. אופניים חשמליים איכותיים לרוב יגיעו עם בולם של ממותג כגון EXA A5. כמו הברקסים, גם הבולם הוא עוד פרט שיעזור לכם לדעת אם השקיעו באופניים או לא. הבולמים הפשוטים מהר מאוד יהרסו לכם, מה שיבטל את כל היתרון של אופניי שיכוך מלא… וישאיר אתכם רק עם החיסרון. 

אחריות ושירות

במהלך הקנייה לפעמים שוכחים להבין את נושא האחריות. נקווה שלא תצטרכו לממש אותה כמובן. אבל כדי למנוע ממכם עוגמת נפש בהמשך, חשוב להבין מה האחריות כוללת. הסטנדרט המקובל בשוק לאחריות הוא 12 חודשים מיום הרכישה. האחריות מכסה לרוב את השלדה, סוללה, בקר ומנוע. אלו הם חלקים שאתם צריכים לקבל מהם שקט להרבה זמן. אבל במשך השנה הראשונה, תקבלו עליהם אחריות.

זה שיש לכם אחריות לא אומר שאתם יכולים להתעלל באופניים, להשאיר אותם בלילה בגשם או חודשיים בשמש. אם תעשו שימוש לא סביר באופניים לא תוכלו לממש את האחריות. תבינו עם המוכר בחנות באיזה מקרים האחריות תקפה ובאיזה לא. בקשו לראות את כתב האחריות ועברו על הדגשים הנ"ל. השתדלו לתחזק את האופניים ולהגיע איתם לטיפולים שוטפים. תחזוקה נכונה תמנע ממכם תקלות יקרות. זה אינטרס שלכם בסופו של דבר שהאופניים יהיו תקינים ושמורים. 

דברים שהאחריות לא מכסה:

  • מטען 
  • צמיגים
  • פנצ'רים
  • רפידות ברקס
  • נזק בעקבות נפילה / תאונה
  • נזקי מים
  • נזקי שמש
  • בלאי טבעי

האחריות שם כדי להבטיח שתוכלו להיות רגועים שיש לכם מוצר טוב ושירות טוב. לא נותנים לכם אחריות כדי שתוכלו להתעלל באופניים ואז להתפלא למה אין לכם אחריות. בכל מקרה, לכל יבואן ו/או יצרן יש את התנאים שלו. תבררו אותם שלא תהיו מופתעים. 

בררו מה קורה במקרה של תקלה שהיא במסגרת האחריות. יש חנויות שהן רק נקודת מכירה אבל רובן גם ידעו לתת לכם שירות תיקונים. בררו האם אתם מקבלים אופניים חשמליים חלופיים, האם החנות מטפלת לכם בתיקון או שזה עליכם לקחת את האופניים ליבואן. חנות מכובדת שנותנת שירות טוב תדע לתת לכם מענה יעיל מבלי לתת לכם להתרוצץ. בהרבה חנויות נהוג לתת טיפולים שוטפים במתנה ותמיד יהיה טכנאי לתיקונים. בררו מה המחירים של תיקונים נפוצים שלא יהיו לכם הפתעות.

קנייה של אופניים חשמליים יד 2

החלטתם ללכת על אופציה של אופניים חשמליים יד 2? תוכלו לבצע עסקה טובה ולחסוך הרבה כסף. מצד שני, יש לכם יותר סיכויים ליפול על חתול בשק. רכישת אופניים יד 2 מצריך יותר הבנה ומאמץ. אבל הכסף שתחסכו, יכול להיות שווה את זה. 

דבר ראשון שאתם צריכים לעשות ברכישת אופניים חשמליים יד 2 זה לבקש לראות חשבונית של העסקה המקורית. נכון לא כולם שומרים אותה או יכולים לשחזר אותה. אבל אם אתם לא מבינים בתחום, עדיף שתוותרו על עסקה כזו, אלא אם כן המוכר אמין ומוכר לכם. 

מחשבונית תוכלו ללמוד בכמה, מהיכן ומתי נרכשו האופניים. וזה חשוב במיוחד לדעת מתי נרכשה הסוללה ואם היא הוחלפה במהלך חיי האופניים.  אם הסוללה הוחלפה, בקשו לראות חשבונית עסקה של הסוללה החדשה. לסוללת ליתיום של אופניים חשמליים יש אורך חיים ממוצע של איפשהו בין שנתיים לשלוש שנים. כך שאם הסוללה בת שלוש שנים ומעלה – מבחינתכם זה אומר שצריך לקחת בחשבון רכישה של סוללה חדשה. זכרו שזה שלא השתמשו כמעט באופניים לא משנה לאורך חיים של הסוללה ולפעמים אפילו גורע. 

חשוב מאוד לעבור ויזואלית על האופניים. לא צריך להיות מבינים גדולים כדי לראות אם האופניים שמורים או לא. שימו לב אם יש משהו שבור. תוציאו את הסוללה ותתרשמו מה מצבה. תוודאו שהיא נכנסת לטעינה. תשימו לב לצמיגים ורפידות ברקס, מי ששומר על האופניים בד"כ מקפיד להחליף צמיגים ורפידות. חפשו תיקונים שנראים לעין  ותשאלו לסיבת התיקון. חפשו דברים מוזרים שנראים לא במקום. שימו לב לסימני קורוזיה, נזקי שמש (צבע שחור שהפך לצבע זהוב) ופלסטיקה שבורה. בגדול, השתדלו להתרחק מאופניים מוזנחות, סביר להניח שהם אחרי זה יעלו לכם ביוקר. 

עסקאות של אופניים חשמליים יד2 תוכלו לחפש כמובן באתר של yad2 ובקבוצת פשפשוק בפייסבוק.

רצוי שתפגשו עם מוכר בחנות אמינה ובקשו בדיקה לאופניים חשמליים המויועדים. יכול להיות שהמאה שקלים של הבדיקה יצילו אתכם מעוגמת נפש גדולה.

סיכום: 15 טיפים של אלופים

אז אם הגעתם עד לכאן, בואו נסכם את המאמר עם 15 נקודות הכי חשובות: 

  1. תשאלו את הטכנאי בסדנא לדעתו ומה הן התקלות והמחלות של הדגם המבוקש. 
  2. וודאו מה מכסה האחריות ומי אחראי במקרה וצריך להפעיל אותה.
  3. אל תסתנוורו מצמד המילים "מהיבואן לצרכן". זה לא בהכרח אומר שזה מקום זול.
  4. זה שאופניים יותר מהירות ו/או סוללה יותר גדולה – לאו דווקא אומר שהם ברמת גימור גבוהה. 
  5. תסתכלו על המדבקה שעל הסוללה ותוודאו שהיא אכן מה שאמרו לכם.
  6. דברו עם הלקוחות שנכנסים לחנות – הם ידעו לתת לכם את הדעת על טיב השירות.
  7. צאו לנסיעת מבחן – לא לוותר על זה. 
  8. בקשו המלצות ממכרים – אין חכם כבעל ניסיון.
  9. תבינו מה הצרכים שלכם ותשתדלו לקנות מה שמתאים לכם ולא מה שבא לכם. 
  10. אתם עושים טרייד אין? תתמקחו על המחיר לפני ולא אחרי שאתם מבקשים עסקת טרייד. 
  11. זכרו שאתם תצטרכו לקבל שירות גם לאחר הרכישה – ודאו שהחנות נגישה ועם שירות תיקונים.  
  12. תשתמשו באונליין לעשות סקר שוק והשוואת מחירים.
  13. ברכישה תעדיפו חנות פיזית על חנות אינטרנטית. 
  14. תשקיעו במנעול טוב וקסדה.
  15. תבואו מוכנים – עברו עוד פעם על המאמר ותכינו שאלות רלוונטיות.
 

בהצלחה 🙂 רכבו בזהירות ואל תשכחו לשים קסדה.

שיתוף מהיר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך