Inokim Light2 vs xiaomi s1

קורקינט אינוקים לייט 2 VS קורקינט שיאומי S1

שיתוף מהיר:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

תוכן עניינים

פלח השוק של קורקינטים קטנים מתחלק לשני שחקנים מובילים. מצד אחד זה קורקינט שיאומי הידוע. הקורקינט הנמכר בעולם. ומצד שני, אינוקים לייט הותיק. אם אתם רגע לפני רכישה ומקננת בכם ההתלבטות האם יקר יותר הוא טוב יותר, אנחנו כאן לעשות לכם קצת סדר.

במאמר הבא נצלול לעומק הנתונים ונבדוק קורקינט שיאומי מול קורקינט אינוקים לייט. מה יותר משתלם לקנות ואיזה מהם הוא קורקינט מוצלח יותר. נבדוק יתרונות מול חסרונות, כדי שאתם תוכלו להחליט מה נכון בשבילכם. 

מפרט טכני של הקורקינטים

לפני שנתחיל לדבר על יתרונות וחסרונות, בואו נציץ על המפרטים שמפורסמים על ידי החברות עצמם ואחרי זה נבחן אותם.  

קורקינט אינוקים לייט 2 קורקינט שיאומי S1
סוללה 36V 10.4 AH 36V 7.8AH
טווח מקסימלי 40 ק"מ 30 ק"מ
מנוע בראשלס האבמוטור 350 וואט בראשלס האבמוטור 250 וואט
ברקסים ברקס תוף אחורי \ קדמי ברקס דיסק אחורי וברקס חשמלי
צמיגים צמיגי אויר 8.5 אינץ צמיגים אויר 8.5 אינץ
כושר נשיאה 100 קילו 100 קילו
משקל 13 ק"ג 12.5
תאורה קדמית ואחורית קדמית ואחורית
מידות בקיפול 96X46 ס"מ 108X49 ס"מ
שילדה אלומניום 6061T אלומיניום תעופתי
אטימות למים לא מדורג IP54
מחיר 4,500 ש"ח 1,500 ש"ח

קראו עוד:

סוללה של הקורקינטים

סוללה היא הרכיב היקר ביותר בקורקינט חשמלי. זהו הרכיב שממנו נגזרת כל המערכת החשמלית כולה ולכן  סוללה היא רכיב מאוד מהותי וחשוב בקורקינט. 

מכיוון שאנחנו מדברים על קורקינטים קטנים, שניהם מצוידים בסוללת 36V. הסוללה של קורקינט אינוקים לייט היא עם קיבולת גדולה יותר, מה שיאפשר לכם טווח גדול יותר. בתוספת תשלום, תוכלו לרכוש את הלייט מקס שהוא בעל סוללה עם קיבולת של 13 אמפר שעה. 

לעומת זאת, קורקינט שיאומי מציע לכם סוללה קטנה יחסית של כמעט 8 אמפר שעה, זאתי תאפשר לכם טווח רכיבה קצר יותר מהלייט של אינוקים.

הטווחים שמצוינים על ידי היצרניות הם לא ממש תואמים למציאות בשטח והם נבדקים בתנאי רכיבה "אופטימלית". במציאות, אינוקים לייט לא יספק לכם טווח של 40 ק"מ וקורקינט שיאומי לא יספק לכם טווח של 30 ק"מ. 

כמה זה מהותי? לא הרבה. מי שרוכש קורקינט קטן וקומפקטי, כנראה לא מחפש לרכב עליו נסיעות ארוכות טווח. פשוט, לא לזה קורקינט קטן מיועד. אמנם זה נחמד שיש סוללה גדולה, אבל שני הקורקינטים מיועדים לנסיעות קצרות. הם לא מיועדים במהות שלהם והם גם לא נוחים לנסיעות ארוכות על בסיס קבוע. 

פאנל הדלקה קורקינט שיאומי S1
קורקינט שיאומי S1 שודרג עם פאנל הדלקה דיגיטלי. לשיאומי מערכת מאוד מוצלחת לאיתור תקלות בסוללה ובמערכת החשמל. בעזרת קישורית בלוטוס ניתן להתחבר לאפליקציה ולקבל שלל נתונים שאף קורקינט אחר לא מאפשר.

אינוקים מציינים באתר שלהם שמדובר בסוללה בעלת טכנולוגיה חדשנית. חבל שהם לא מפרטים יותר מה חדשני באותה סוללה שבתכלס נראית סוללה סטנדרטית לחלוטין. 

לעומת זאת, קורקינט שיאומי הוא בעל סוללה חכמה וחדשנית יחסית להרבה גם קורקינטים אחרים ויקרים יותר בשוק. בעזרת חיבור בלוטוס תוכלו להתחבר לסוללה ולקבל ים נתונים כמו טעינה פרטנית של כל תא בסוללה וטמפרטורה. תוכלו בעזרת חיווי נורה על כרטיס הסוללה לדעת האם יש בעיה בסוללה או לא. וכמובן בעזרת האפליקציה של שיאומי תוכלו לבצע זיהוי תקלות ובעיות. במקרה של תקלה תוכלו לאפס את הסוללהאיזה עוד קורקינט יקר ככל שיהיה מאפשר לכם לקבל כל כך הרבה נתונים בזמן אמת על הסוללה שלו? 

מנוע 

ברוב הקורקינטים בשוק יש מנוע האב שהוא בראשלס, וכאן גם אינוקים ושיאומי הם לא שונים. בראשלס אומר שהוא ללא מברשות. והאב אומר שהמנוע ממוקם במרכז הגלגל. בעברית, מנוע טבורי. מברשות זוהי טכנולוגיה ישנה שהלכה למעשה לא ממש קיימת בקורקינטים. מנוע שהוא לא טבורי, כלומר מנוע שרשרת, נמצא במעט מאוד קורקינטים חדשים אם בכלל. רוצה לומר, אל תעופו שמוכרים לכם ביטויים מפוצצים, מנוע בראשלס זה הסטדנדרט של התעשייה. 

המנוע של האינוקים לייט 2 הוא גדול יותר, מה שמאפשר קצת יותר כוח. גם כאן, אל תצפו לא מהאינוקים ולא מהשיאומי ליכולות גבוהות בעומס כגון משקל או עליות. שניהם קורקינטים קטנים עם מערכת חשמלית חלשה יחסית שלא ממש מיועדת לעליות, ובטח שלא עליות קשות. אם אתם גרים בסביבה של עליות כגון ירושלים או חיפה, כנראה שהקורקינטים האלו יהיו לכם פחות מתאימים. 

שיאומי בחרו ללכת על מנוע קדמי. הסיבה לכך היא שזה קורקינט קטן וחלש. ברגע שהוא מקדימה, יכולת הסחיבה שלו בעלייה משתפרת יחסית. באינוקים יש מנוע אחורי כמו הרוב המוחלט של הקורקינטים.

ברקסים

בקורקינט שיאומי יש ברקס דיסק אחורי ובלימה רגנרטיבית. זה אומר שברגע שאתם משחררים את המצערת, הקורקינט משתמש בשדה המגנטי של המנוע להאטת המהירות. ברוב הכלים החשמליים בעת לחיצה על הברקס אנחנו רק מנתקים את הזרם למנוע, אבל לא להרבה קורקינטים יש בפועל בלימה רגנרטיבית. שלא רק מאוד יעילה, אלא גם עוזרת לשמור על חיי הסוללה.  

באינוקים בחרו ללכת בלייט2 על טכנולוגיה קצת מיושנת שנקראת ברקס תוף. היתרון של ברקס תוף הוא תחזוקה נמוכה ואורך חיים גבוה.

ידיות הברקס של אינוקים הן של טקטרו המפורסמת שרק מלהניח את היד עליהם מרגישים בהבדל אל מול הידית הפשוטה של קורקינט שיאומי.

בקורקינט שיאומי, אם תרצו לשדרג את הקליפר, לא תהייה לכם בעיה. תוכלו דיי בקלות לשדרג לקליפר היברידי ותקבלו בלימה מאוד איכותית. באינוקים לייט 2, תהיו מוגבלים. אין לכם באמת יכולת לשדרג את מערכת הברקסים. גם שיגיע היום להחליף רפידות, תהיו מוגבלים מכיוון שהרפידות של ברקס תוף הן פחות זמינות בשוק. 

קורקינט שיאומי ברקס
בקורקינט שיאומי הקליפר הוא בסיסי אבל ניתן לשידרוג מאוד בקלות
ברקס תוף של אינוקים לייט2
באינוקים בחרו ללכת על ברקס תוף במקום על ברקס דיסק בלייט2

צמיגים

לשני היצרניות צמיגים בגודל של 8.5 אינץ'. עמה מה, בלייט 2 של אינוקים בחרו ללכת עם צמיג שהקוטר הפנימי שלו הוא שונה. צמיג 8.5 אינץ סטנדרטי לא ישב לכם על הגלגל אם אתם רוכבים על הלייט 2. כאשר תצטרכו להחליף צמיג תהיו יותר מוגבלים ותלויים בחנויות של אינוקים או שכמובן תוכלו ליצור איתנו קשר במידה ואתם באזור שירות שלנו. 

קורקינט שיאומי מגיע עם צמיג באיכות הרבה יותר נמוכה משל אינוקים לייט, אבל עם מידה סטנדרטית. דבר זה מאפשר לכם בקלות להחליף לצמיג איכותי בכל חנות לתיקון קורקינטים. אם תרצו להחליף לצמיג אנטי פנצ'ר בקורקינט שיאומי – גם זה תוכלו לעשות דיי בקלות.

כמובן שיש גם צמיגי אנטי פנצ'ר ללא אויר לקורקינט אינוקים לייט 2. נכון לכתיבת שורות אלו הם לא נמכרים בחנויות של אינוקים או בכל חנות אחרת בישראל. אם אתם מעוניינים בצמיגים האלו, תוכלו ליצור אתנו קשר ולתאם התקנה.

היתרון הכי משמעותי  שקורקינט שיאומי מאפשר לכם הוא להחליף לצמיגי 10 אינץ' ללא כל שינוי במבנה הקורקינט. בעזרת צמיג בקוטר גדול יותר תקבלו חווית נסיעה הרבה יותר טובה ותיקון פנצ'רים במקרה הזה יופחת מאוד.

כנף אחורית של קורקינט שיאומי
בS1 שיאומי שיפרו את התאורה האחורית וגם את הכנף

תאורה

שני הקורקינטים לא מצטיינים בתאורה. בכלל תאורה זה משהו שיצרניות קורקינטים חשמליים קצת פחות משקיעים בו. התאורה האחורית בקורקינטים היא נקודה אדומה שבעת לחיצה על הברקס היא מהבהבת. בS1 שיאומי שיפרו מאוד את הפנס האחורי לעומת הדגם הקודם שלה. 

התאורה הקדמית של קורקינט שיאומי ממוקמת על הכידון מה שמאפשר לאלומת האור פריסה רחבה והיא גם מעט חזקה יותר. 

שילדה

ללא ספק השילדה של אינוקים לייט  בנויה הרבה יותר טוב. קיפול הכידון הוא מוצלח מאוד והרבה יותר איכותי. אם אתם משתמשים ברכבת או מקפלים את הקורקינט על בסיס יום יומי, זה יהפוך לכם את חווית המשתמש להרבה יותר טובה. קורקינט שיאומי הוא מאיכות חומר נמוכה יותר, דבר המצריך טיפולים בתדירות יותר גבוהה. 

קיפול אינוקים לייט2
השילדה, מערכת הקיפול ואיכות החומר היא תענוג בלייט 2
מנגנון קיפול קורקינט שיאומי S1
בS1 שיאומי שיפרו משמעותית את מנגנון הקיפול שהיה ידוע כנקודת התורפה שלהם

גם הפלסטיקה של אינוקים היא טובה ופחות נוטה להישבר כמו הפלסטיקה של קורקינט שיאומי. אם תצטרכו לתקן קורקינט אינוקים לייט 2, תגלו הנדסת אנוש מעולה שעושה את החיים קלים. כאן הכסף לא משקר ותקבלו איכות חלקים הרבה יותר טובה באינוקים כמובן. 

תיקון קורקינט אינוקים לייט 2 

כיום הרבה מאוד רוכבים אוהבים לתקן את הקורקינט בעצמם. לכן אחד הפרמטרים לרכישה הוא גם היכולת לבצע תיקונים.

ברוב הקורקינטים אפילו פירוק של גלגל לתיקון פנצ'ר הוא יחסית מורכב. כל מי שניסה, יודע. כאן מגיעה מילה טובה לאינוקים ולמעצב שלה שלקח בחשבון שיצטרכו גם לטפל ולתקן את הקורקינט. אמנם זה נשמע כמו דבר ברור, אבל האמינו לי שלא כך הדבר בהרבה מאוד קורקינטים.

אם יצא לכם לטפל ולפרק קורקינטים, ישר תשימו לב להנדסת אנוש איכותית ובניה ברמה מעולה של האינוקים לייט 2. הגישה לציר המרכזי היא נוחה ויעילה. אפשר לנתק את הגלגל בקלות ולעבוד עליו בנפרד לקורקינט. הפלסטיקה היא איכותית ולא נשברת בקלות. הג'נט נפתח לשניים מה שמאפשר תיקון פנצ'ר מהיר ונוח בלי להסתבך וכל האלקטרוניקה מחוברת עם קונקטורים פלאג אנד פליי. 

הברקסים אולי מיושנים אבל הכיוון שלהם הוא פשוט ונוח אפילו למי שבחיים שלו לא כיוון ברקסים. 

יתרונות קורקינט אינוקים לייט 2

  1. ידיות ברקס איכותיות
  2. הנדסת אנוש 
  3. איכות החומר
  4. עיצוב
  5. קיפול 
  6. מנוע 

חסרונות קורקינט אינוקים לייט 2

  1. מחיר יקר
  2. ברקס תוף מיושן
  3. צמיג במידה לא סטנדרטית
  4. בעת תקלה תהיו כבולים לאינוקים 

יתרונות קורקינט שיאומי

  1. מחיר זול
  2. זמינות חלפים מאוד גבוהה 
  3. אפשר לשדרג לצמיגי 10 אינץ
  4. רוב חנויות הקורקינטים ידעו לתת לכם שירות
  5. שוק אפטר מרקט גדול
  6. אפליקציה שמתחברת לקורקינט

חסרונות קורקינט שיאומי

  1. צמיגים מקוריים גרועים
  2. איכות חומר נמוכה יחסית
  3. סוללה עם קיבולת קטנה
  4. טיפולים ותחזוקה בתדירות גבוהה 
ידית ברקס של אינוקים לייט
אמנם אינוקים הלכו על ברקס תוף, אבל הידית עצמה של טקטרו מרגישה מעולה.
ידית ברקס של שיאומי
תרגישו את ידית הברקס בשיאומי לעומת האינוקים ותוכלו להבין בקלות שאיכות החומר כאן פחות טובה.

סיכום 

אין ספק שהלייט 2 בנוי הרבה יותר טוב מהשיאומי. זה בא לידי ביטוי בעיקר באיכות החומר. הנדסת אנוש מעולה, המתבטאת גם בתיקון הקורקינט, גם ברכיבה עליו וגם במנגנון הקיפול. 

אם התקציב שלכם מאפשר, לא תצטערו על הרכישה. יחד עם זאת, הוא עולה כמעט פי 3 ולא בטוח שזה באמת שווה את ההפרש שתשלמו. הבעיה אולי הכי גדולה כאשר אתם רוכשים אינוקים היא בשירות. אם תצטרכו לקבל שירות שהוא לא תיקון פנצ'ר, החלפת צמיגים או תיקון בסיסי כזה או אחר, תהיו חייבים להגיע לחנויות של אינוקים. אם אין לכם אחת כזו נגישה, זה יכול להפוך את חווית השירות לגרועה. 

לכל התיקונים של קורקינט שיאומי תוכלו לקבל שירות עד הבית ברוב ערי המרכז, בין אם זה מניידת השירות שלנו או מאחרים שמאפשרים לכם לקבל שירות בנוחות מקסימלית וזמינות גבוהה בלי לצאת מהבית או המשרד. 

אם אתם מאלו שאוהבים לתקן את הקורקינט בעצמם, זמינות החלפים של קורקינט שיאומי היא מאוד גבוהה ותוכלו למצוא אותם באלי אקספרס עד רמת הבורג או באתרים מקומיים. לעומת זאת בתיקון אינוקים לייט 2 תהיו כבולים למצב הרוח והמחירים של חנויות אינוקים ברוב המקרים. 

אמנם הלייט 2 חזק יותר מהשיאומי, אבל את את האחרון ניתן לשדרג. בין אם זה פריצה שנותנת יותר כוח ומהירות, סוללת 48V ועוד שלל שדרוגים ותוספות שהמאמר קצר מלהכיל. שוק אפטר מרקט גדול וייחודי, בנוסף לקהילה חמה ותומכת בפייסבוק ובטלגרם, הופכים את השיאומי לאופציה מועדפת לרוכבים שאוהבים לתקן ולשדרג את הקורקינט בעצמם.

רק נוודא שאתם באיזורי השירות שלנו...

מפת איזור רעננה, רמת השרון, הרצליה, צפון תל אביב החדש

האם את/ה נמצא/ת בצפון תל-אביב, רמת השרון, רעננה או הרצליה?

מעולה! איך תרצו לדבר איתנו?

התקשרו או שלחו הודעה ואנחנו בדרך אליכם

058-444-6266

התקשר

אוף...

מצטערים, אך הניידת שלנו לא מגיע לאיזור שלך